در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری و مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد مشکلات صنعت کاشی و سرامیک استان یزد بررسی شد. 

در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد و با حضور اعضای انجمن کاشی و سرامیک استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، راهکار‌های تداوم تولید، صادرات، تامین مواد اولیه و رفع مشکلات صنعت کاشی و سرامیک استان یزد بررسی شد. 
 
 یزد پنجمین تولیدکننده کاشی و سرامیک در کشور است، در یزد، صنعت کاشی و سرامیک به مرور زمان توسعه یافته و به یکی از مهم‌ترین صنایع این استان تبدیل شده است. امروزه یزد به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک ایران شناخته می‌شود و محصولات آن به بیش از ۴۰ کشور صادر می‌شود.

مشکلاتی، چون صادرات، مالیات، تخصیص ارز، مواد اولیه و رفع تعهدات ارزی را پیگیری نموده و آنچه که قابل حل است را به سرانجام می‌رسانیم و آنچه جنبه ملی دارد را در وزارتخانه پیگیری کنیم 

ما باید به سمت نیروگاه‌های خودتامین و انرژی خورشیدی برویم. در صورتی که واحد‌ها به این سمت بروند از مدیریت بار معاف شده و دچار کاهش و قطعی و خاموشی نمی‌شود. 
 تدوین نسخه درمانی برای صنایع مختلف متناسب با ظرفیت‌هایی که دارند 

تشویق و ترغیب تولیدکنندگان به ارائه کالا‌های با استاندارد بالا و رقابت‌پذیر در عرصه جهانی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. تنها با نگاهی همه جانبه و فراگیر به عرصه استاندارد‌سازی می‌‎‎توان نقش موثر این مهم را در توسعه متوازن و پایدار کشور تضمین کرد.

در ادامه اعضای انجمن کاشی و سرامیک استان، دیدگاه‌های خود را درباره مشکلات صنعت کاشی و سرامیک بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار