سارا فریدلند هنگام دریافت جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با حمایت از فلسطین اعلام کرد اسرائیل باید به علت نسل‌کشی مجازات شود.

سارا فریدلند، کارگردان یهودی-آمریکایی که در در هشتاد و یکمین جشنواره بین المللی ونیز جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد، نسل کشی اسرائیل در غزه را محکوم کرد.

وی روی صحنه کاخ سینما در ونیز اعلام کرد: به عنوان هنرمندی یهودی-آمریکایی باید توجه داشته باشم که این جایزه را در سیصد و سی و ششمین روز از نسل کشی اسرائیل در غزه و هفتاد و ششمین سال اشغالگری اسرائیل می‌پذیرم.

سارا فریدلند افزود: بر این باورم مسئولیت ما به عنوان افرادی که در حوزه سینما فعالیت داریم این است که از بستر‌های نهادی که از طریق آن کار می‌کنیم، برای مقابله با معافیت از مجازات اسرائیل در صحنه جهانی استفاده کنیم. من با مردم فلسطین در مبارزه برای آزادی اعلام همبستگی می‌کنم. 

هشتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز این هفته، با تداوم تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری اشغالی، شاهد موجی از ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها بود. فیلمسازان، بازیگران و فعالان سیاسی حمایت خود را از آرمان فلسطین ابراز کردند و آن چه را که نسل کشی اسرائیل علیه مردم غزه توصیف می‌کنند، محکوم کردند.

نئو سورا، کارگردان ژاپنی-آمریکایی دوشنبه گذشته در حالی که روی فرش قرمز ایستاده بود و چفیه سنتی فلسطینی بر گردن داشت و بر روی کتش نشان پرچم فلسطین داشت با فلسطینی‌ها اعلام همبستگی کرد. سایر اعضای گروه فیلم روی فرش قرمز عکس گرفتند و نشان پرچم فلسطین را بر روی لباس‌هایشان به نمایش گذاشتند. سورا پیشتر نیز از صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی درباره بحران انسانی در غزه استفاده کرده بود.

همبستگی با فلسطینی‌ها در جشنواره فیلم ونیز تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که حدود ۳۰۰ کارگردان نامه سرگشاده‌ای را در اعتراض به نمایش دو فیلم اسرائیلی در این جشنواره امضا کردند. در این نامه آمده است که فیلم‌های اسرائیلی «در تطهیر ظلم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها شریک هستند و جشنواره فیلم ونیز درباره جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین سکوت کرده است. این سکوت عمیقاً ما را خشمگین می‌کند».

جشنواره مشهور فیلم ونیز از ۲۸ اوت آغاز شد و تا ۷ سپتامبر در شهر ونیز ایتالیا ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار