اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان مازندران با عنوان "فَردُخت" در حال برگزاری است.

رویا جعفری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا گفت: جشنواره فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت با هدف ترویج پوشاک ایرانی اسلامی برای اولین بار در سطح استان مازندران برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره در سه سطح شهرستان، استان و بعد از آن در مرحله کشوری برگزار خواهد شد این جشنواره با کمک همه ادارات در حال برگزاری است.

جعفری با بیان اینکه جشنواره فردخت در سه بخش اثر، طراحی و پژوهش کار خودش را شروع کرده، گفت: زمان مهلت ثبت نام تا بیست شهریور ماه و تحویل آثار تا سی ام شهریور ماه است.

او افزود: طراحی یعنی طرح‌هایی که توسط طراحان تولید شده و به دبیرخانه جشنواره ارائه داده خواهد شد، اثر یعنی دوخت مانتو‌هایی که توسط خیاطان دوخته شده و در این نمایشگاه نمایش داده می‌شود و در بخش پژوهش هم به کمک دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای که در سطح استان بوده اند تحقیق و پژوهش صورت می‌گیرد و مرحله کشوری این بخش در ماه بهمن آغاز به کار می‌کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا گفت: این جشنواره همزمان با کنگره شهدای مازندران از تاریخ ششم الی دوازدهم مهرماه امسال در مکان نمایشگاه بین المللی قائم شهر شروع به کار می‌کند.

او افزود: جشنواره فردخت مرحله شهرستانی آن از خردادماه شروع شده و تا پایان شهریور آثار بدست استان می‌رسد و مورد داوری قرار می‌گیرد و آثار برتر به جشنواره استانی راه پیدا خواهند کرد.

جعفری گفت: از اهداف برگزاری جشنواره فردخت مرتبط کردن طراحان با خیاطان و همه تولیدکنندگانی است که در این زمینه نیاز به طرح و آثار جدید داشتند و ان شالله الگو‌های برتر ما به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و در آنجا با تولیدکننده‌های کشوری ارتباط گرفته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار