مدیر جهادکشاورزی سردشت پبش‌بینی کرد که امسال حدود ۵۰ هزار تُن محصول از تاکستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود و روانه بازار مصرف خواهد شد..

احمد علی‌پور مدیر جهادکشاورزی سردشت با اشاره به اینکه امسال حدود ۵۰ هزار تن محصول انگور برداشت شود، گفت: این میزان انگور از سطح ۸ هزار هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان برداشت می‌شود و روانه بازار مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردشت یکی از قطب‌های مهم تولید انگور سیاه (ره‌شه) در آذربایجان‌غربی و غرب کشور است، افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این شهرستان و استفاده نکردن باغداران از کود و سم برای پرورش انگور سیاه، محصول تولیدی کاملا ارگانیک استحصال می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی سردشت با بیان اینکه برداشت انگور سیاه هر سال از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و تا اوایل آبان‌ماه ادامه می‌یابد، اضافه کرد: محصول انگور سیاه سردشت به دلیل طبیعی بودن و همچنین استفاده نکردن از کود‌های اضافی برای تولید آن، مورد استقبال مردم سایر شهر‌ها و استان‌های دیگر قرار دارد.

وی در ادامه گفت: به دلیل نبود صنایع تکمیلی فرآوری انگور سیاه عمده این محصول برای تازه خوری روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

انگور مهمترین محصول کشاورزی سردشت است که سالانه برای ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند ایجاد صنایع پایین دستی فراوری انگور سیاه می‌تواند به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال منطقه کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.