یک مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی طب سنتی غیرمجاز و بدون صلاحیت درمانی در شهر رشت پلمب شد.

زهره تیموری، مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از تعطیلی یک مرکز طب سنتی غیرمجاز در شهر رشت خبر داد.

او گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی و بازدید کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی طب سنتی در شهر رشت که به دلیل مداخله درمانی توسط افراد بدون مدارک آموزشی معتبر و بدون داشتن مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به پذیرش و ویزیت بیماران، فیزیوتراپی، تجویز و فروش دارو‌های غیرمجاز می‌کرد، شناسایی، پلمب و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فعالیت این گونه افراد متخلف باعث به خطر افتادن سلامت مردم و تهدید علیه سلامت عمومی است، افزود: این دانشگاه اجازه فعالیت بدون مجوز به هیچ یک از مراکز درمانی غیرمجاز را نخواهد داد و با واحد‌های بدون مجوز برابر قانون برخورد خواهد کرد.

تیموری از مردم استان خواست برای دریافت خدمات طب سنتی به مراکز مجاز و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی گیلان مراجعه کنند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی مراتب را جهت رسیدگی به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.