وزیر آموزش و پرورش گفت: سیکل معیوبی در جذب و نگهداشت نیروی نهضت سواد آموزی وجود دارد که حتما باید این سیکل معیوب قطع شود.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه همزمان با روز جهانی سواد آموزی با حضور در میان کارکنان این سازمان ضمن تبریک این روز گفت: سوادآموزی جهادی مقدس و الهی است. این عمل، رفتاری والا و  انسانی محسوب می‌شود که خداوند توفیق این خدمت را به هر کسی اعطاء نمی‌کند.

وی با اشاره به اهمیت این فضلیت ادامه داد: با سواد کردن حتی یک نفر هم ارزش بیشمار و پاداش بسیار دارد؛ همان‌گونه که در روایات و احادیث اسلامی نیز بر آن تأکید فراوانی شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ جایگاه نهضت سواد آموزی، مقدس است و همیشه جایگاه و ارزشش را در نظام تعلیم و تربیت حفظ کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت  آسیب شناسی مسیر پیموده شده، بیان کرد: ضرورت دارد جهت تقویت فعالیت‌های این حوزه و ایجاد شفافیت‌های بیشتر سامانه جامعی که در آن آمار و اطلاعات دقیق و متقن باشد، طراحی شود.

کاظمی به دو چالش این سازمان اشاره کرد و افزود: فقدان آمار شفاف و روشن از شبکه نیروی انسانی (مربیان) و سواد آموزان از مهمترین چالش‌های این سازمان محسوب می‌شود. زیرا وجود این  دو چالش سبب شده در بررسی آمار دقیق سواد آموزان دچار خطا شویم و همچنین در خصوص شبکه نیروی انسانی نیز اطلاعات جامعی نداریم.

وی ادامه داد: این ضرورت احساس می‌شود که نیازمند تدوین سامانه‌ای جامع برای رفع این دو مانع هستیم. چرا که داشتن آمار و دقیق بودن ظرفیت‌های این مجموعه، کمک بزرگی به نظام تعلیم و تربیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: من به عنوان یک معلم به تمامی زحمتکشان این حوزه که بار سواد آموزی بر دوش آنها است، ادای احترام می‌کنم و وظیفه خود می‌دانم که بر اساس چارچوب و مقررات، شرایط بهتری را برای آنها فراهم آورم.

کاظمی با اشاره به اینکه حضورم و پیامم در این جلسه شنیدن صدای همکاران این حوزه است؛ بیان کرد: دغدغه‌های همکاران این حوزه را پیگیرم و حتما مورد مداقه قرار خواهم داد.

به گفته وی؛ سیکل معیوبی در جذب و نگهداشت نیروی نهضت سواد آموزی وجود دارد که حتما و باید این سیکل معیوب قطع شود و در ادامه راه، باید برای تامین نیروی انسانی، با تدوین برنامه جامع، اقدام ویژه‌ای کرد.

وی به توانمندسازی نیرو‌های سواد آموز اشاره کرد و گفت: برخورداری از صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی سواد آموزان بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه مدیران سازمان قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار