معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری مراسم هفته وحدت کار بزرگی است بنابراین باید تمام توانمان را برای اثرگذاری بهتر این هفته در بین مردم به کار ببریم.

 رضا شریفی در نشست برگزاری ویژه برنامه‌های هفته وحدت اظهار کرد: وحدت، همبستگی و اتحاد بسیار خوب مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره در کشور زبانزد بوده است، اما باز هم پیش فرض نا مناسبی از هفته وحدت در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به عقیده برخی از افراد مراسم‌های هفته وحدت در سیستان و بلوچستان به صورت کلیشه‌ای برگزار می‌شود تصریح کرد: باید تلاش کنیم این ذهنیت اصلاح شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم این منطقه مانند همه مناطق دیگر کشور ممکن است با یکدیگر اختلاف نظر در برخی مسائل داشته باشند، اما این اختلافات کوچک بین خودشان قابل حل است و بار‌ها در کار‌های تیمی انسجام خود را نشان داده اند.

وی ادامه داد: قطعا وحدت میان شیعه و سنی سبب انسجام می‌شود بنابراین نیاز است همه در این حوزه گام بردارند و با صمیمیت و وحدت بیشتر در کنار یکدیگر در راستای اهداف انقلاب گام بردارند.

شریفی خاطرنشان کرد: هرچه وحدت بین شیعه و سنی بیشتر تقویت شود سیستان و بلوچستان بیش از گذشته تقویت خواهد شد و دشمنان اجازه جولان در این منطقه را به خود نخواهند داد.

وی با اشاره به اتفاقات دهه هشتاد تصریح کرد: حوادث آن زمان تمرکز و انسجام اجتماعی در استان را بهم ریخت و کدورت‌هایی بین شیعه و سنی به وجود آورد، اما امروز مردم استان راه خودشان را پیدا کردند و دشمن نمی‌تواند از هیچ راهی بین شیعه و سنی تفرقه افکنی کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شیعه و سنی باید بیش از گذشته با مغهوم وحدت آشنا شوند و مراسم‌های ویژه هفته وحدت در سیستان و بلوچستان باید به بهترین شکل برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار