دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در دیدار با سفیر ایران در ایروان تاکید کرد که مرز ارمنستان و ایران مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز است.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در دیدار با سفیر ایران در ایروان با بیان اینکه مرز ارمنستان و ایران،پ مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز است، تصریح کرد هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط و اتصال سرزمینی این ۲ کشور را قطع کند.

مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. 

سبحانی در این دیدار موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تغییرناپذیری مرز‌های بین‌المللی و مخالفت با هرگونه تغییر ژئوپلیتیکی و همچنین حمایت از تمامیت ارضی همسایگان را مورد تأکید قرار داد.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان و تغییرناپذیری مرز‌های بین‌المللی قدردانی کرد. 

وی تأکید کرد که مرز ارمنستان و ایران مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز است و ارمنستان اهمیت ویژه‌ای برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط و اتصال سرزمینی ایران و ارمنستان را قطع کند. 

وی با بیان اینکه هر‌گونه رفع انسدادی در داخل خاک ارمنستان تحت کنترل نهاد‌های داخلی ارمنستان و حاکمیت ملی و سرزمینی آن خواهد بود، تصریح کرد که ارمنستان مخالف هرگونه رفع انسدادی با منطق کریدور است.

 در این دیدار روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار