نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج در شورای فرهنگ عمومی استان گفت: مهم‌ترین رسالت و ماموریت مبلغان دینی و متولیان فرهنگی در جهاد تبین شبهه زدایی از ذهن افراد است که در مسیر دین دچار شبهه شده اند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز هجمه‌های سنگین فرهنگی علیه اعتقادات و باور‌های دینی و مذهبی در قالب القائات و شبهات صورت میگیرد که ماموریت مبلغان در این عرصه شبهه زدایی و کمک به انتخاب مسیر درست در دین و دینداری مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج در ادامه تاکید کرد: نباید با اقدام وعمل خود در مسئولیت‌های که بر عهده داریم برای مردم ایجاد شبهه کنیم و رفتار ما سوال برانگیز و شبهه ناک باشد
ایت الله حسینی همدانی ادامه داد: باید ضمن تقویت. مساجد بعنوان پایگاه‌های اعتقادی مردم محور بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و مذهبی مردم هم مسجد باشد. 
وی در عین حال ضمن تاکید برضرورت آسیب شناسی عزاداری‌های هیات مذهبی حسینیه‌ها وتکایا گفت: ممکن است برخی آسیب‌های موجود در عزاداری‌ها اصل موضوع فلسفه عزاداری را زیر سوال ببرد.
 در شورای فرهنگ عمومی استان موضوع برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت مفاخر فرهنگی هنری سیاسی و اجتماعی و نظامی استان مورد تاکید مصوب شد.
دراین‌نشست همچنین پیرامون راهکار‌های موثر برای نهادینه شدن فرهنگ کتاب وکتابخوانی در بین مردم و همچنین چگونگی انتخاب شهر کرج بعنوان پایتخت کتاب کشور هم بحث و گفتگو شد.
 
استاندار البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر روضه‌های خانگی در استان رو به افزایش و مورد اقبال عمومی قرار گرفته ابراز امیدواری کرد: درصد برپایی روضه‌های خانگی از دونیم درصد به ازای جمعیت خانوار فعلی به ۵ درصد در سال آینده افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.