ورود دادستان به ماجرای حیف و میل سرمایه‌های مردم شهر گرگان در پروژه سورتمه ریلی شهربازی مدرن این شهر بالاخره بعد از گذشت حدود ۱۰ روز جواب داد.

 پس از کش و قوس‌های فراوان و ورود دادستان به موضوع شهربازی گرگان، شورای شهر گرگان در چرخشی قابل تأمل رأی به اجرای پروژه سورتمه ریلی در شهربازی مدرن گرگان داده است.

ماجرا از این قرار بود که سال ۱۳۹۷ تجهیزات سورتمه ریلی شهربازی مدرن گرگان واقع در منطقه گردشگری هزارپیچ به مبلغ ۱.۵ میلیون دلار (هر دلار ۲۷ هزار تومان) خریداری شد و پس از چندماه ماندگاری در گمرک و عدم تعیین تکلیف این تجهیزات از سوی شهرداری گرگان، در دوره کنونی این تجهیزات از گمرک ترخیص و به شهربازی گرگان انتقال یافت.

در این بازه زمانی مدیران شهری هرکدام وعده زمانی خاصی را برای نصب و اجرای پروژه سورتمه ریلی گرگان اعلام کردند، اما این اتفاق رخ نداد و بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی داشت تا اینکه بخواهد وعده‌ای عملی باشد.

کشمکش‌های بین شهرداری و برخی اعضای شورای شهر و اختلافاتی که به ویژه از سال گذشته تا کنون در مدیریت شهری گرگان به وجود آمد، سبب شد تا این پروژه که مقدمات اجرای آن نیز با برگزاری سه دوره مناقصه و برنده شدن یک شرکت چینی، فراهم شده بود در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد و برخی اعضای شورا که جزو گروه مخالفان شهردار نیز به شمار می‌روند جلوی اجرای این پروژه را بگیرند هرچند که برخی از ایرادات آنان نیز به این موضوع وارد بود، اما می‌شد در تعامل با شهرداری آن را برطرف کرد.

وقتی ماجرا به رسانه‌ها کشیده شد و موضوع حیف و میل سرمایه‌های شهر به میان آمد، دادستان مرکز استان به موضوع ورود کرد و در سخنانی بر اجرای این پروژه تأکید و گفت که حتی یک روز تأخیر در اجرای آن پذیرفته نیست.

حدود ده روز از آن زمان می‌گذرد و هرچند حرف و حدیث‌هایی از گوشه و کنار درباره عدم موافقت برخی اعضای شورا به رغم دستور صریح دادستانی برای اجرای این پروژه به گوش می‌رسید، اما در صحن شورا که با حضور ۸ عضو، شهردار و مدیران شهری برگزار شد، همه اعضا به اجرای این پروژه رأی دادند.

شهردار گرگان در این جلسه گفت که در صورت رأی مثبت اعضای شورا به اجرا و نصب سورتمه ریلی و تأیید آن در کمیته انطباق، شرکت چینی ۴ ماه کاری زمان برای نصب و اجرا، بهره برداری آزمایشی و اخذ استاندارد‌های ملی و بین المللی این پروژه خواسته است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات سورتمه ریلی توسط یک شرکت چینی انجام خواهد شد و پیمانکار ایرانی، هر تخفیفی که در اجرای این پروژه از شرکت چینی دریافت کند در قرارداد اصلی با شهرداری لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارزش تجهیزات خریداری شده سورتمه ریلی در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است، گفت: نصب تجهیزات و اجرای پروژه سورتمه ریلی حدود ۵۷ میلیارد تومان هزینه دارد که البته پیمانکار تخفیفاتی را در نظر گرفته است که حتما لحاظ می‌شود.

شهردار گرگان با تأکید بر ایمنی تجهیزات این پروژه گفت که شرکت چینی موظف به اخذ استاندارد‌های ملی و بین المللی است و پروژه در صورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد نهایتا تا پایان امسال یا دهه فجر سالجاری آماده تحویل به شهروندان خواهد بود.

برچسب ها: سورتمه ، شهربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.