رییس کل دادگستری کل قزوین از پلیس استان خواست تا با همراهی مردم در سطح شهر و روستا‌های استان به تهیه شناسنامه برای سارقان حرفه‌ای اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری کل قزوین در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: یکی از مصادیق بر هم زننده امنیت و آرامش روانی سرقت اموال عمومی و خصوصی جامعه می‌باشد که متاسفانه در سال‌های اخیر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش سرقت حس ناامنی در جامعه ایجاد می‌کند، افزود: باید برای مقابله با این ناهنجاری راهکار‌های کاربردی پیدا کنیم و خروجی اقدامات خود را نسبت به سال‌های قبل مقایسه کرده و با رفع نواقص برای کاهش سرقت در جامعه تلاش کنیم.

رییس کل دادگستری کل قزوین اضافه کرد: باید در مقابله با سرقت شیوه‌های خود را تغییر دهیم و از اصول پیشگیری و آموزش‌های لازم برای جلوگیری از سرقت استفاده کرده و شهروندان را به رعایت اقدامات پیشگیرانه تشویق کنیم.

حجت الاسلام مصطفوی نیا یکی از راهکار‌های مبارزه با سرقت را برخورد قاطعانه با مالخر‌ها دانست و گفت: حاکمیت باید نسبت به شناسایی و برخورد با این افراد اقدام کند، چراکه با جمع آوری مالخر‌ها میزان سرقت در جامعه کاهش می‌یابد.

یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبری و خواست مردم، تامین آرامش روانی در جامعه است و باید به صورت قاطع با برهم زنندگان امنیت و آرامش جامعه برخورد کرد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین بیان کرد: با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه سارقان حرفه‌ای و سابقه دار نمی‌توانند از ارفاقات قانونی و عفو برخوردار شوند و دستگاه قضایی هم باید به صورت قاطعانه با این افراد برخورد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار