مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: جریان واردات کالا و تجهیزات تا ۵ سال آینده در این صنعت معکوس می‌شود و ایران تبدیل به هاب و مرکز تولید صنایع نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی خواهد شد

مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز در آئین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست گفت: در سال جاری ۲۰ طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد که ۵ طرح افتتاح شده و ۱۵ طرح دیگر هم به زودی به بهره برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در استان‌های کم برخوردار افتتاح می‌شود، افزود: راه اندازی طرح‌های پتروشیمی در منطقه مکران سرعت گرفته و امید است امسال یکی از این طرح‌ها به بهره برداری برسد.

شاه میرزایی تصریح کرد: در زمینه تأمین کالا و تجهیزات عمده مورد نیاز صنعت نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی در ۵ سال آینده به خودکفایی می‌رسیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت پتروشیمی گفت: جریان واردات کالا و تجهیزات تا ۵ سال آینده در این صنعت معکوس می‌شود و ایران تبدیل به هاب و مرکز تولید صنایع نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در بحث کاتالیست ۱۱۶ سال وابستگی وجود داشت اما در مدت سه سال این دوران را پشت سر گذاشتیم. در صنعت پتروشیمی با توانمندی‌های خود توانستیم دستاوردهای زیادی را به دست آوریم.

شاه میرزایی گفت: بیش از ۶۶ سال از قدمت صنعت پتروشیمی کشور می‌گذرد که بالغ بر ۹۵ درصد آورده آن متعلق به بعد از انقلاب اسلامی است

برچسب ها: پتروشیمی‌ ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار