معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال سهمیه پیشنهادی همدان برای طرح نهضت سوادآموزی پنج هزار نفر است گفت: سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه پوشش سوادآموزی داشتیم که حدود نیمی از این میزان محقق شد.

منوچهر توسلی‌کیا با بیان اینکه امسال سهمیه پیشنهادی همدان برای طرح نهضت سوادآموزی پنج هزار نفر است، افزود:  سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه پوشش سوادآموزی داشتیم که حدود نیمی از این میزان محقق شد.

وی  اظهار داشت: ۱۸ شهریور روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی در جهان نامگذاری شده که این روز را گرامی می‌داریم، سوادآموزی از اولویت‌های مهم در دنیا است و در کشور ما نیز ویژه‌تر به این موضوع نگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی در ایران از نظر معنوی، سیاسی، قانونی و اجتماعی حائز اهمیت است، عنوان کرد: اهمیت علم و سوادآموزی در قرآن، اسلام و از منظر پیامبر و ائمه بر کسی پوشیده نیست، ضمن اینکه مقام معظم رهبری بر این امر تاکید دارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: از نظر اجتماعی اکثر جرایم، مشکلات، بزهکاری‌ها و مشکلات اخلاقی به نحوی با بی‌سوادی در ارتباط است و طبق بررسی‌ها هر ۱۱ درصد کاهش ترک تحصیل برابر با پیشگیری از هزار فقره ترک جرم است و تقریبا هفت درصد از شیوع دخانیات جلوگیری و شش درصد از شیوع مواد مخدر جلوگیری می‌کند.

توسلی‌کیا عنوان کرد: از نظر سیاسی جایگاه کشور در دنیا بعد از انقلاب اسلامی بسیار تغییر یافته است و برخی کشور‌ها ۹۹ تا ۱۰۰ درصد باسواد هستند و در ایران درصد با سوادی کمتر است که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

وی افزود: درصد با سوادی از دو جنبه باید نگریسته شود در بخش بی‌سوادان بالای ۱۵ سال استان ۸۷ درصد باسوادی دارد و میانگین سواد در دنیا ۸۶ درصد است، درصد باسوادی در استان ۹۸ درصد است که این میزان در کشور ۹۷ درصد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه پوشش سوادآموزی در استان داشتیم و بخشی از آموزش دهندگان همکاری نداشتند و بخشی از بی‌سوادان همکاری ندارند و با تلاش همکاران حدود ۵۰ درصد این میزان سهمیه را پوشش دادیم.

توسلی‌کیا بیان کرد: امسال نیز سهمیه پیشنهادی ما به سازمان حدود پنج هزار نفر است و انتظار داریم با همه این زحماتی که دولت برای پیشبرد اهداف سوادآموزی انجام می‌دهد جامعه هدف از این فرصت آموزش، فضا و لوازم تحریر رایگان استفاده کنند.

وی گفت: امسال سه طرح نهضت دانش‌آموزی که امسال دانش‌آموزان هم به یاری سوادآموزی می‌آیند، نهضت ملی سواد قرآنی و طرح روستای با سواد را داریم، افرادی که سواد قرآنی دارند، ولی فاقد مدرک هستند سطح‌بندی می‌شوند و از طریق آزمونی به آنها مدرک اعطا می‌شود، اگر قبول نشدند کلاس‌هایی را برای تقویت آنها تشکیل می‌دهیم، عده‌ای هم علاقه‌ای به سواد کلاسیک ندارند و سواد قرآنی مد نظر دارند می‌توانند در جلسات قرآنی شرکت کنند و اگر سواد لازم را کسب کردند از آنها آزمون گرفته می‌شود و مدرک اعطا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.