فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت: بنابر آمار در پنج ماهه امسال، تعداد حریق در عرصه‌های جنگلی نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته است.

 علی ملکی آهنگران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار در ۵ ماهه امسال  تعداد آتش سوزی‌ها  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش و حجم سوختگی عرصه‌ها نیز ۲۷۳ درصد رشد داشته که اکثر حجم افزایش حریق و سوختگی‌ها مربوط به ۴ ماهه اول سال است.

به گفته او، در مردادماه از لحاظ فرآیندی نسبت به ماه‌های قبل با کاهش تعداد حریق نسبت به ۴ ماهه ابتدای سال روبرو هستیم و به طور کلی حریق‌ها در ۲ منطقه بحرانی رویشی زاگرسی و هیرکانی رخ می‌دهد.

آهنگران با بیان اینکه جنگل‌های زاگرسی طی ۲ سال اخیر رتبه نخست حریق را به خود اختصاص دادند، افزود: اکنون حریق در منطقه زاگرسی روبه کاهش و اتمام است و  فصل حریق جنگل‌های شمال از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره آخرین وضعیت تامین تجهیزات مقابله با حریق افزود: با توجه به حجم جنگل، مرتع و تعداد شهرستان ها،   تجهیزات مختلفی در اختیار استان‌ها برای مقابله با حریق قرار دادیم به طوریکه در بحث اطفای حریق  ۵ تا ۶ استان زاگرسی که در اولویت بودند، بصورت اطفای حریق هوایی کمک کردیم.

او گفت:  با توجه به بالا بودن حجم حریق نیاز به کمک و مساعدت بیشتری داریم.   همچنین در راستای تبصره ذیل ماده ۴۷ هنگام وقوع حریق در منابع طبیعی و  درخواست از واحد‌های لشگری و کشوری تقاضا می‌رود که بدون رعایت تشریفات مالی و اداری  به کمک بیایند، هر چند تا الان به کمک منابع طبیعی آمدند، اما حجم کمک‌ها کافی نبوده و باید افزایش یابد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار