معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: منازلی که بیش از سه ماه خالی باشند، مشمول مالیات بر خانه خالی می‌شوند.

ابوالفضل مهدیار گفت: عدم ثبت اطلاعات مسکن و ساکنین واحد‌های مسکونی، شامل مالیات برخانه‌های خالی خواهد شد و شهروندان برای بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌های دولتی باید نسبت به خود اظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمامی موجران و مستاجران باید در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت عرضه نشدن ملک هر سال با افزایش مالیات مواجه می‌شود و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

مهدیار تصریح کرد: تمامی خدمات دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی صرفا با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی با شرح نشانی درج شده در سامانه املاک و اسکان ارائه خواهد شد و در صورت وارد نکردن اطلاعات محل اقامت اصلی در سامانه، افراد در اخذ خدمات از دستگاه‌های مختلف با مشکل مواجه خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی بدون شک زمینه‌ساز حذف سوداگری و احتکار مسکن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.