معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری همزمان با بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

مهدی اصفهانیان مقدم،معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات شهرداری در طرح استقبال از ماه مهر، ویژه بازگشایی مدارس اظهار کرد: اموری مانند تنظیف و پاک‌سازی، بازپیرایی فضای سبز و ایمن‌سازی معابر، بهبود سیما و منظر شهری و حذف زوائد بصری در این طرح مورد توجه است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به مهرماه که با آغاز سال تحصیل و فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها همراه است، بسیاری از خانواده‌ها و اقشار مردم خود را آماده استقبال از این ماه پرشکوه و طلیعه شکوفایی و پیشرفت می‌کنند که در این میان شهرداری قم اقدامات ویژه‌ای در این ایام با تأمین آسایش و آرامش خانواده‌های گرامی به‌ویژه محصلین و دانش‌پژوهان و همچنین ایجاد فضای نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: از مهم‌ترین این فعالیت‌ها می‌توان به پاک‌سازی و نظافت در راستای بهبود سیما و منظر شهری ویژه معابر و نهر‌ها خصوصاً در معابر منتهی به مدارس، لکه‌گیری و آسفالت معابر، رفع نقص پل‌ها، رنگ‌آمیزی و پاکسازی دیوار‌های نازیبا، خط‌کشی محل عبور عابر پیاده و دانش آموزان و رنگ‌آمیزی سرعت کاه با نوشتار ایمنی در مقابل مدارس و دانشگاه‌ها در معابر اصلی و فرعی اشاره کرد.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: همچنین نصب پلاکارد و بنر‌های تبریک این ایام در میادین، بلوار‌ها و در مقابل مدارس و دانشگاه‌ها، همکاری در پاک‌سازی ضایعات و نخاله‌ها از مدارس و دانشگاه‌ها، ترمیم پیاده‌رو‌ها و سواره‌رو‌های مقابل مدارس و مراکز آموزشی، تعمیر و یا تعویض مبلمان و وسایل بازی برخی از مدارس خصوصاً در مناطق کم برخوردار، هرس درختان و کاشت گل و گیاه در فضای سبز مدارس و دانشگاه‌ها، آذین‌بندی و زیباسازی داخل و بیرون مدارس و مراکز آموزشی بخشی دیگر از اقدامات شهرداری قم همزمان با آغاز ماه مهر است.

وی اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ویژه‌ای به منظور ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت مناسب دانش آموزان در مدارس خصوصاً در دوره ابتدایی اجرا می‌شود که ازجمله آن برگزاری جلسات آموزشی چهره به چهره توسط مدیران و کارشناسان حوزه معاونت و سازمان‌های تابعه با حضور در مدارس اشاره کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی شامل همچنین اجرای مسابقات و برنامه‌های متنوع با موضوعات بهداشت، محیط‌زیست، سلامت تغذیه و ایمنی خانواده و مدارس در سطح مناطق هشتگانه شهری با رویکرد مشارکت شهروندان خصوصاً دانش آموزان در مسائل مدیریت شهری را از دیگر برنامه‌های شهرداری ویژه این ایام خواهد بود.

اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: طرح استقبال از مهر از تمهیدات ویژه شهرداری قم به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی است که تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار