عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بهره گیری از احکام مربوط به قانون ناترازی و بهینه سازی مصرف مصوب مجلس شورای اسلامی ضامن رفع مشکل ناترازی انرژی در کشور است.

مصطفی طاهری گفت: مشکل ناترازی در حوزه برق ظرف ۲ سال آینده قابل رفع است.

وی با بیان اینکه رفع مشکل در حوزه گاز هم مستلزم سرمایه گذاری است، افزود: در این خصوص خبرهای خوبی داریم که یکی از آنها احداث خط انتقال گاز روسیه و ترکمنستان و هاب گازی شدن شدن ایران است که با عملیاتی شدن این طرح و تامین گاز شمال کشور، بخش قابل توجهی از مسائل حل می شود.

این نماینده افزود: نکته مهم این است که تامین سرمایه این طرح که به میزان ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده از جانب خود روسیه انجام می شود.

طاهری خاطرنشان کرد: احداث این خط انتقال گاز به معنی وارد کننده شدن ایران نیست ولی می توان از ظرفیت آن در تامین گاز شمال کشور بهره گرفت چرا که نسبت به انتقال گاز از جنوب کشور، مقرون به صرفه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازار خودرو، گفت: در این خصوص فعلا برنامه قابل ارزیابی از جانب دولت وجود ندارد، ولی با توجه به اظهارات وزرا نمره متوسطی به رویکرد دولت می دهیم و بیشتر منتظریم عملکردها را مشاهده کنیم.

طاهری در خصوص انتخاب گزینه استانداری زنجان، گفت: هنوز هیچ گزینه ای برای این موضوع قطعی نشده است و عموما جریان های سیاسی برای جا انداختن گزینه های مورد نظر خود، افرادی را مطرح می کنند ولی تصمیم نهایی را دولت می گیرد.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان هم تا این لحظه جلسه‌ای برای معرفی گزینه یا گزینه های استانداری نداشته است.

طاهری در خصوص تامین منابع آبی استان، اظهار داشت: هم اکنون توانسته ایم این موضوع را به یک مطالبه استانی تبدیل کنیم؛ ما در حوزه تامین آب پایدار برای استان بر ذخیره روان آب ها و افزایش آب تنظیمی در استان تاکید داریم چرا که به جای این نوع ذخایر، از آب های زیرزمینی در استان استفاده می شود.

وی به موضوع مهاجران و اتباع خارجی در کشور اشاره کرد و گفت:مهاجران در تمامی کشورها یک ظرفیت محسوب می‌شوند، ولی با این شرط که سازوکارهای ساماندهی و نظارتی در این خصوص وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.