رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: عبور عابر پیاده از عرض آزادراه زنجان - تبریز حادثه تلخی را رقم زد و به مرگ او منجر شد.

سرهنگ میناخانی گفت: 

این حادثه شامگاه گذشته بر اثر برخورد خودروی تندر ۹۰ با عابر پیاده ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۱ آزاده راه زنجان به تبریز به وقوع پیوست.

وی با استناد به ماده ۲۱۵ قانون راهنمایی و رانندگی مبنی بر ممنوعیت تردد عابران پیاده از عرض آزادراه‌ها، تاکید کرد: با فرض عادی بودن شرایط در صورت تردد عابر پیاده از عرض آزادراه و بروز حادثه، مقصر قطعی حادثه عابر خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه عموم به ویژه عابران پیاده قرار بگیرد، چون بی توجهی به آن و ناآگاهی نسبت به قوانین و مقررات، حوادث تلخی را رقم می زند.

وی با اشاره به افزایش حجم تردد خودروها طی تعطیلات هفته گذشته، خاطر نشان کرد: به رغم حجم تردد سنگین در آزادراه‌های زنجان- قزوین و زنجان- تبریز، مدیریت خوبی در این خصوص صورت گرفت.

میناخانی، مهمترین علت فوتی های تصادفات را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: ۶ تخلف حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و خواب آلودگی است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان تاکید کرد: رانندگان هنگام تردد فاصله طولی را رعایت کرده و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، یک ربع استراحت و توقف کنند.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه ترددشمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

برچسب ها: تصادف ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.