مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی یزد پس از تعمیر بویلر شماره ۲ به مدار تولید بازگشت.

سید محمد حسن جمال الدینی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد گفت: بویلر ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی یزد با توجه به شرایط فوق العاده، زودتر از موعد مقرر به مدار تولید بازگشت.

وی افزود: به علت نشتی شدید بویلر ۲ نیروگاه یزد و در راستای جلوگیری از اتلاف روزانه‌ی آب و همچنین رفع مشکل کاهش تولید حدود ۵ مگاواتی، به ناچار بویلر ۲ نیروگاه به مدت ۴ روز از مدار خارج و توسط پرسنل شرکت مورد سرویس و تعمیرات قرار گرفت.

جمال الدینی ادامه داد: با وجود نشتی در ۶ نقطه از هارپ‌های بویلر و نیز ۲ خط درین این مولد، با تلاش مضاعف و فعالیت شبانه روزی پرسنل واحد تعمیرات، زودتر از موعد مقرر در مدار تولید قرار گرفت.

وی با اشاره به دمای کارکرد بویلر مولد بخار در حدود ۵۰۰ درجه‌ی سانتیگراد اظهار داشت: با توجه به نیاز شبکه به تولید برق پایدار و کاهش زمان توقف، انجام فعالیت‌های تعمیراتی هنگام خروج بویلر از مدار در دمای بالای ۷۰ درجه‌ی سانتیگراد آغاز می‌شود که خود نشان دهنده از خودگذشتگی و ایثار پرسنل خدوم صنعت نیروگاهی می‌باشد.

گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی یزد با دو مولد گازی و دو بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت حدود هزار و چهار مگاوات ساعت، نقش مؤثری در تولید برق پایدار در شبکه برق سراسری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.