یک کارگردان سینما گفت: «بازی تاج و تخت» ساختار قدرت و سیاست را از طریق عنصر نمایشی به مخاطب نشان می‌دهد.

سهیل سلیمی، کارگردان سینما در برنامه «امتداد» شبکه چهار سیما درباره سریال «بازی تاج و تخت» گفت: «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) ساختار قدرتی را به نمایش می‌گذارد و سیاستی را از طریق عنصر نمایشی به مخاطب نشان می‌دهد. سیاست اساساً با واژه بازی آمیخته است. اساساً اسم بازی قدرت به درستی انتخاب شده است. زمانی Game of Thrones در رسانه‌ها مطرح می‌شود که فضای تمدنی غرب دچار بحران جدی شده است. آن بحران ناشی از آمدن بچه‌هایی است که وارد جامعه می‌شوند، بدون اینکه پدر و مادرشان مشخص باشد؛ یعنی فرزندانی که حاصل روابط نامشروع هستند.

سلیمی ادامه داد: در تمام طول این سریال انواع و اقسام هرج و مرج جنسی توجیه می‌شود. انگار قرار است برای انواع ناهنجاری‌های پیش آمده پاسخی رو شود. شاید یکی از آن زمستان‌هایی که در راه است، همین حجم انبوه بچه‌های بی‌هویت است، که معلوم نیست پدرشان کیست! لازم است به این بچه‌ها هویت جدید داده شود و آن‌ها را از بی‌هویتی نجات دهند.

این کارگردان سینما درباره خشونت آمیخته در Game of Thrones گفت: آنچه که در این سریال برجسته می‌شود این است آن کسی که در قدرت است، چه پدر مهربان، همسر عاشق یا فرماندار مهربان باشد، وقتی با کوچکترین مشکل رو‌به‌رو شود شمشیر می‌کشد و این خشونت به قدری در بازی تاج و تخت عریان است، که گویی هیچ کاری به غیر از آن وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار