کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان در ۴۸ ساعت گذشته بین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد کاهش داشته که این خنکای هوا همچنان تداوم دارد.

 

مهدی کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: روند کاهشی دما که از اواخر هفته گذشته در استان شروع شده، تا اواسط هفته جاری ادامه دارد و در اواسط هفته افزایش نسبی پیش بینی می‌شود که محسوس نیست.

وی اضافه کرد: با کاهش دمای هوای در استان کمینه دمای هوای مرکز ارومیه بین ۱۲ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود؛ شهرستان اشنویه هم به عنوان خنک‌ترین شهر استان دمایی بین مثبت ۹ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد را داشت.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: دمای بیشینه در شهرستان پلدشت به عنوان گرم‌ترین نقطه استان که در شهریور ماه دمای ۴۱ درجه سانتی گراد را هم تجربه کرده بودند، به مثبت ۳۳ درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: هوای استان تا اواسط هفته جاری صاف تا کمی ابری و در بعدازظهر‌ها توام با وزش باد پیش بینی می‌شود.

گرمای هوا در یک ماه اخیر موجب شده تا مصرف میزان حامل‌های انرژی در استان افزایش یابد، اما براساس پیش بینی‌های کارشناسان هواشناسی استان از نیمه دوم شهریور ماه از شدت گرما کاسته شده و باید منتظر خنکای هوا و استقبال از پاییز بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.