رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: همزمان با آغاز پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت، ظرفیت اقامت روزانه بین ۹۰۰ تا هزار و ۳۰۰ مسافر را در این شهرستان داریم.

ابراهیم جلیلی گفت: فضا‌های اقامتی همچون تاسیسات اقامتی، هتل‌ها، متل‌ها، مهمانپذیرها، خانه مسافر و بوم‌گردی‌ها زیرپوشش میراث فرهنگی برای اسکان مسافران و خریداران مبل در نظر گرفته شده است.

او گفت: این مراکز اقامتی دارای مجوز دائمی هستند و با ظرفیت ۱۰۰ اتاق و ۴۰۰ تخت، آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: با توجه به افزایش سفر‌های تابستانی در نیمه دوم شهریور، آغاز پنجمین جشنواره مبلمان منبت و تبلیغاتی که از طریق فضای محیطی و رسانه ملی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود مسافران زیادی در این مدت به شهر جهانی ملایر سفر کنند.

جلیلی گفت: در همین راستا علاوه بخش خصوصی، بخش دولتی همچون دانشگاه ملی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و دانشکده پرستاری با ۶۰ نفر نیز برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده است.

او گفت: استادسرای دانشگاه آزاد با ۲۷ سوئیت و ظرفیت ۱۰۰ نفر و خوابگاه این دانشگاه با ۴۰ سوئیت و ظرفیت ۲۴۰ نفر، در مجموع با ۳۴۰ تخت آماده اقامت و اسکان مسافران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: خانه معلم نیز با ۱۵ سوئیت و ظرفیت ۶۰ نفر برای اقامت مسافران مهیا شده است.

جلیلی گفت: با توجه به اینکه عده‌ای از مسافران تمایل به اقامت در مراکز باز همچون پارک‌ها و بوستان‌ها به صورت کمپ و چادر را دارند، در همین راستا پارک کوثر، معلم، ولایت و بوستان سیفیه برای اقامت این مسافران پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه هماهنگی لازم برای تامین امنیت مسافران انجام شده است، گفت: در صورت افزایش تعداد مسافران و در مواقع ضرورت، ۲ سوله ورزشی مربوط به ورزش و جوانان پیش‌بینی شده تا در صورت نیاز بتوانیم برای اسکان مسافران از این سالن‌ها استفاده کنیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت ملایر از ۱۵ شهریور آغاز شده و به مدت یکماه ادامه دارد.

جلیلی گفت: ۱۵ جشنواره متنوع زیر مجموعه جشنواره ملی مبلمان منبت طی یکماه پیش‌رو در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

او جشنواره بادام روستای ضربعلی، جشنواره غذا به همت مجمع خیرین سلامت، دوازدهمین جشنواره خوشه برتر، برپایی نمایشگاه خودرو‌های کلاسیک، جشنواره آلبالوی شهر زنگنه، گردو و بادام علی‌آباد دمق، شوریجات و ترشیجات شهر سامن، شیره‌پزی و فرش ازندریان را از جمله این جشنواره‌ها دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.