بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی درباره انتشار خبری مبنی بر کمک خیران به یک جانباز دفاع مقدس اعلام کرد: این شخص جانباز نیست و پرونده‌ای به نام وی در این مجموعه وجود ندارد.

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای در پی انتشار محتوایی با مضمون یاری‌رسانی جمعی از مردم، هنرمندان و خیران به یک شهروند ساکن تبریز و خانواده‌اش و اطلاق عنوان جانباز به وی در برخی از رسانه‌ها این خبر را تکذیب کرد.

متن تکذبیه این اداره کل به این شرح است: شیرینی خبر اقدام خیرخواهانه جمعی از مردم، خیران و هنرمندان بزرگوار تبریز به یکی از شهروندان گرفتار مشکل و ساماندهی وضعیت مسکن او و خانواده‌اش در عرض ۷۲ ساعت با اطلاق عنوان جانباز به این شهروند به یکی از تلخ‌ترین خبر‌ها برای جامعه معظم ایثارگری خادمان این بزرگواران در بنیاد شهید و آحاد ملت شهیدپرور ایران و آذربایجان‌شرقی تبدیل شد چون فرد مذکور جانباز نیست و علی‌القاعده معرفی نامبرده به عنوان جانباز صحت و وجاهتی ندارد.

متاسفانه در بازتاب این محتوا برخی از پایگاه‌های خبری و کانال‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی همسو با رسانه‌های خارجی عمل کردند که این موضوع موجب خدشه‌دار شدن جامعه معظم ایثارگری شد. در اطلاعیه بنیاد شهید استان تاکید شده است: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده شهروند عزیز مورد اشاره فاقد پرونده جانبازی در بنیاد شهید و امور ایثارگران است و بر همین اساس اطلاق عنوان جانباز به وی نادرست است.

روابط‌عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی از رسانه‌ها خواسته است قبل از انتشار چنین محتواهایی مراتب را راستی‌آزمایی کرده و از انتشار مطالبی که موجب وهن جامعه معظم ایثارگری و سیاه‌نمایی وضع موجود می‌شود پرهیز کنند.

در روز‌های گذشته خبری مبنی بر تامین یک واحد مسکونی به همت خیران و هنرمندان استان آذربایجان شرقی برای یک جانباز تبریزی که در پرداخت اجاره خانه ناتوان مانده بود در فضای مجازی استان منتشر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.