کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کوچ زنبورداران استان اردبیل از هفتم تا ۱۹ مهرماه امسال ممنوع شد.

دهقان باقری گفت: در طرح آمارگیری تمام فعالیت زنبورداری و همه فعالیت‌ها و شاخص‌های مربوط به زنبورداری و شاغلان در این حرفه در سامانه طراحی شده ثبت می‌شود.
کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در این طرح سرشماری سالانه، آمار منسجمی در خصوص فعالیت زنبورداری گردآوری شده و در برنامه‌ریزی دقیق و خدمات‌رسانی بهتر به تولیدکنندگان و بهره‌برداران این بخش مورد استناد قرار خواهد گرفت.
او سهولت در ارائه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت و پیگیری دقیق فعالیت زنبورداری را از جمله مزیت‌های اجرای آمارگیری فعالیت زنبورداری ذکر کرد و گفت: زنبورداران استان اردبیل در مدت زمان اجرای این طرح، با ثبت آدرس دقیق محل استقرار زنبورستان خود با مجریان این طرح همکاری کنند.
با اجرای موفق طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل در سال گذشته، ۵۱۹ هزار کلنی زنبور عسل در استان اردبیل شناسایی و آمارگیری شد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل و فعالیت این صنف و جمع بندی اطلاعات گردآوری شده، زنبورداران این استان طی سال گذشته هفت هزار و ۵۴۱ تن عسل تولید کردند.
تعداد کل زنبورستان‌های استان بر اساس اطلاعات سرشماری سال گذشته، سه هزار و ۵۶۰ مورد، شمار افراد شاغل در آنها بیش از سه هزار نفر و تعداد زنبورداران استان نیز بیش از یک هزار و ۴۵۰ نفر بوده است.
با توجه به شرایط اقلیمی و بارش مناسب در فصل بهار، پیش‌بینی می‌شود که امسال هشت هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تن عسل مرغوب در زنبورستان‌های استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.