مدیر شرکت خدمات حمایت کشاورزی استان همدان از تأمین ۱۳۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در سال‌جاری خبرداد. 

بهروز الیاسی با بیان اینکه تأمین، تدارک و توزیع انواع کود‌های کشاورزی برای تغذیه گیاهان، برعهده این شرکت است، گفت: در سال ۱۴۰۲ موفق شدیم برنامه ۱۲۰ هزار تُنی انواع کود‌های کشاورزی مورد نیاز کشت‌های استان را محقق کنیم و در سال ۱۴۰۳ نیز برنامه ۱۳۰ هزار تنُی به ما تکلیف شده و درحال تأمین و تدارک و توزیع آن هستیم. 

او گفت: در حال حاضر که در آستانه کشت‌های پاییزه استان هستیم، آمادگی تأمین تمام کود‌های مورد نیاز کشاورزان را داریم و از کشاورزان درخواست داریم هرچه سریع‌تر برای دریافت کود‌ها اقدام کنند تا شاهد ازدحام و شلوغی مراکز توزیع در ماه‌های مهر و آبان نباشیم. 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۱۰۰ کارگزار فعال آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان هستند، گفت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات مناطق خود بعد از دریافت حواله الکترونیکی از کارگزاری‌ها وعاملین فروش شرکت کود‌های کشاورزی خود را دریافت کنند. 

الیاسی در ادامه به رابطه مستقیم تغذیه بهینه و مناسب گیاه با کمیت و کیفیت محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: هرچقدر تغذیه گیاه اصولی و بر مبنای نیاز خاک باشد می‌توانیم محصول با کیفت‌تری داشته باشیم و به امنیت غذایی بیشتری برسیم. 

او گفت: در حالیکه کشاورزی بدون استفاده از کود‌های کشاورزی ناکارآمد و غیر اقتصادی خواهد بود، استفاده بهینه از آن می‌تواند کیفیت محصولات را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.