رویداد «پرتاب» با حضور سرمایه‌گذاران و فیلمسازان منتخب در انجمن و مرکز گسترش سینمای مستند برگزار شد.

 رویداد ملی پرتاب با حضور سرمایه‌گذاران و فیلمسازان منتخب امروز در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

حامد شکیبانیا، تهیه‌کننده سینمای مستند و مجری رویداد «پرتاب» در ابتدای رویداد ملی ارائه طرح پرتاب ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: چون نخستین رویداد است مقدمه‌ای عرض می‌کنم. فرآیند پیچینگ مدت‌هاست در انجمن و مرکز گسترش برگزار می‌شود، ولی این نخستین رویدادی است که سعی شده از تمام کسانی که با تولید مستند سروکار دارند، دعوت شود تا در جریان طرح‌های برگزیده قرار بگیرند.

شکیبانیا افزود: پس از طرح‌هایی که ارسال شد و بعد از بررسی‌های هیات انتخاب، ۲۲ طرح امروز و فردا ارائه خواهد شد. عزیزان درمجموع ۷ دقیقه زمان ارائه دارند و بعد از آن ۷ دقیقه فرصت سرمایه‌گذاران است تا اگر سوالی دارند، مطرح کنند.

وی ادامه داد: شبکه مستند، شبکه افق، معاونت استان‌ها، سازمان اوج، بسیح صدا و سیما، هاشور، موسسه تصویرشهر، بنیاد شهید، سیمافیلم، شهید آوینی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پرس تی وی، مرکز حقیقت و ... از جمله سرمایه‌گذاران حاضر در این رویداد هستند. شکیبانیا ابراز امیدواری کرد که در دوره‌های بعد، حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تقویت شود.

در ادامه ویدئویی از نخستین رویداد «پرتاب» پخش شد.

سپس رضا اکبریان گالشکلایی، نخستین فیلمسازی بود که پس از نمایش دموی خود، به پرسش‌های نمایندگان سرمایه‌گذاران پاسخ داد.

در ادامه این مراسم فرشاد اکتسابی دومین مستندسازی بود که به ارائه طرح پرداخت.

رویداد ملی پرتاب

سپس امیرحسین اسیوند، سومین مستندسازی بود که طرح خود را ارائه داد.  همچنین سعید آقایی، مستندساز بعدی طرح خود را برای حاضران در سالن ۲ طبقه هفتم پردیس چارسو ارائه داد.

در این رویداد ملی، فتح‌الله امیری و نیما عسگری دو مستندسازی حضور داشتند که پس از نمایش دمو، به پرسش سرمایه‌گذاران درباره طرحشان پاسخ دادند.

محمد ثقفی مستندساز بعدی درباره طرح و دموی خود با سرمایه‌گذاران در جلسه صحبت کرد.

سپس عزت‌الله پروازه، مستندسازی بود که پیش از نمایش دمو، درباره طرح خود صحبت کرد. همچنین فردوس خسروی‌نژاد، نخستین مستندساز زن جلسه ارائه طرح امروز شنبه ۱۷ شهریورماه در پردیس چارسو بود.

در ادامه محمدعلی رخشانی صابر، پس از نمایش دموی خود به ارائه طرح پرداخت. همچنین محسن سخا پس از نمایش دموی طرح خود، درباره آن توضیح داد.

در پایان کیوان سروری آخرین مستندسازی بود که در نخستین روز از برگزاری رویداد پرتاب، طرح خود را برای سرمایه‌گذاران توضیح داد.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار