مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از برگزاری ۱۵ ویژه برنامه به مناسبت هفته تعاون در این استان خبر داد.

جمشید امیدی افزود: افتتاح ۹ پروژه عمرانی و تعاونی با سرمایه ثبتی اولیه ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸۹ نفر، برپایی میز خدمت و تجلیل از تعاونی‌های برتر، بخشی از این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: دیدار کارکنان بخش تعاون با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و بازدید از شرکت‌های تعاونی، بخش دیگری از برنامه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۵۰ شرکت تعاونی جدید با یک‌هزار و ۴۲۶ فرصت شغلی از شهریورماه پارسال تاکنون در استان مرکزی تشکیل شده است.

امیدی ادامه داد: در این مدت از ۱۹۹ شرکت بازدید، بر ۲۰۹ مجمع تعاونی نظارت شده و مشکلات ۴۹ شرکت تعاونی‌ هم در کمیته مربوطه بررسی شده است.

وی گفت: صادرات ۳۰ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی، افزایش اعضای یک‌هزار و ۹ نفره در شرکت‌های تعاونی و ارایه ۲۲ هزار و ۸۰۶ نفر ساعت آموزش و توانمندسازی اعضای تعاونی‌ها، از دیگر توفیقات صورت گرفته طی یک سال گذشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۲ هزار و ۲ شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که بیشترین شرکت با ۳۵۴ تعاونی در شهرستان ساوه است.

امیدی، تعداد اعضای شرکت‌های تعاونی فعال استان مرکزی با احتساب سهام عدالت را ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر عنوان کرد و گفت: سرمایه ثبتی این شرکت‌ها یک‌هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال است و تاکنون برای حدود ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: فراخوان جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی از ۱۶ اردیبهشت‌ماه جاری اطلاع رسانی شد و از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۲۷ خردادماه امسال، ۱۵۹ شرکت تعاونی در سامانه جامع هوشمند ثبت‌نام کردند که این تعداد نسبت به جشنواره قبل، رشد ۳۸ درصدی را نشان داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: ۱۱۵ شرکت تعاونی در مجموع به مرحله داوری رسیدند و از این تعداد ۶ شرکت تعاونی به عنوان برتر استانی و سه شرکت شایسته تقدیر شدند.

مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی هم در این نشست گفت: اعتبار تخصیص یافته از محل خط اعتباری ۲هزار میلیارد تومانی کشور به این استان از شهریورماه سال گذشته تاکنون، ۴۱۰ میلیارد ریال است که یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

سید علی‌رضا حسینی معصوم افزود: اعتبار تخصیص یافته به استان مرکزی از محل خط اعتباری سه‌هزار میلیارد تومانی نیز در این مدت، ۵۵۰ میلیارد ریال است که ۱۰۰ درصد این رقم معادل ۵۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته به استان مرکزی در زمینه ازدواج هم ۲۴۵ میلیارد ریال است که ۸۹ درصد این مبلغ معادل ۲۱۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته فرزندآوری در این استان ۲۸ میلیارد ریال است که تاکنون ۲۲ میلیارد ریال آن معادل ۷۹ درصد پرداخت شده است.

حسینی معصوم گفت: تسهیلات پرداختی در پنج ماه ابتدایی امسال توسط این بانک در استان مرکزی به ۱۱ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال رسیده که در قالب ۲ هزار و ۴۵ پرونده پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت این میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی افزود: هم‌اکنون برای ۱۰ شرکت از محل بازار سرمایه مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال در حال کارسازی و تشکیل پرونده است.

حسینی معصوم بیان کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال از محل قرارداد صندوق ملی محیط زیست توسط بانک توسعه تعاون استان مرکزی پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: ۲ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال اعتبار بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، امسال در چهار بخش، صنعت، گردشگری، تعاون و کشاورزی به استان مرکزی تخصیص یافته که ۸۶ درصد آن معادل ۲ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی ادامه داد: تفاهم‌نامه خط اعتباری هشت هزار میلیارد تومانی با عاملیت بانک توسعه تعاون نیز اخیرا به مبلغ یک‌هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال ابلاغ و تخصیص یافته است.

رئیس هیات مدیره اتاق تعاون استان مرکزی هم گفت: تعامل خوبی بین اتاق تعاون استان با سایر مجموعه‌های ذیربط وجود دارد.

حسین خسروبیگی افزود: رفع چالش‌های تعاونی‌ها در استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود و سعی شده مشکلات با برگزاری نشست‌های مختلف برطرف شود.

تاکنون پنج‌هزار و ۹۰۰ شرکت تعاونی در استان مرکزی ثبت شده که ۲ هزار و ۲ شرکت فعال است.

 

 
 

برچسب ها: هفته تعاون ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار