یکی از مظاهر غرب‌زدگی، نظام بروکراسی اداری است، ما اگر روش‌های مدیریتی اسلامی متناسب با نظام ولایی را طراحی کنیم از این بروکراسی نجات پیدا می‌کنیم. 

امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه از زمان مشروطیت ستیز و کشمکشی بین دو جریان در کشور رخ داده است افزود: این دو جریان فکری است که در عرصه سیاست هم ورود کرد، یک جریان غرب‌گرا یا غرب‌زده است و دیگری مقاومت و برخورد عقلانی با غرب است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه در دوران پهلوی دوم هم شاهد همین جریان فکری بودیم گفت: این جریان پس از انقلاب اسلامی هم حضور داشتند به طوری که امام فرمودند "ما انقلاب و شاه را بیرون کردیم، اما مراقب غرب‌زده‌ها باشید".

اوبا بیان اینکه برخی از غرب‌زده‌ها از غربی‌ها هم غربی‌ترند و ذهنشان در برابر مظاهر غرب فلج از اندیشیدن و تحلیل است گفت: ذهن یک غرب‌زده، نگاه افراطی به غرب دارد، البته بر اساس نگاه امام (ره) ما باید از نقاط مثبت غرب استفاده کنیم و پیشرفت‌ها را بومی کرده و استفاده کنیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امام از نشان دادن هویت اصلی ما به جهان سخن می‌گویند گفت: یکی از نقش‌های انقلاب اسلامی این بود که در برابر بیماری مزمن غرب‌زدگی بایستد و عبور از آن در انقلاب مطرح بود. 

آیت الله شعبانی گفت: غرب معتقد است دین توان مدیریت اجتماعی را ندارد و تمدن اسلامی معنا ندارد، کارآمدی در نظام اسلامی ندارد و دین را در مساجد می‌خواهد و نه در عرصه اجتماعی.

اودر ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: بر بازار لوازم‌التحریر باید نظارت بیشتری کرد و قیمت‌های مختلف زیبنده بازار ما نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.