وزارت خارجه آلمان اعلام کرد خدمات قنسولی شهروندان افغانستانی از طریق قنسولگری مونیخ که با حکومت سرپرست افغانستان در تعامل است، ارایه می‌شود.

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند وزارت خارجه این کشور درخواست طالبان را برای بی‌اعتبار کردن خدمات سفارت و کنسولگری تحت کنترل دیپلمات‌های نظام جمهوریت در برلین و بن پذیرفته است.

بر اساس گزارش «دویچه‌وله»، برلین طی یک اطلاعیه رسمی خطاب به وزارت خارجه طالبان محدود شدن خدمات به کنسولگری افغانستان در مونیخ را که با طالبان همکاری دارد، پذیرفته است.

این گزارش افزود طالبان همچنین این درخواست را داشته که کنسولگری افغانستان در مونیخ به تمام افغانستانی های مقیم اروپا خدمات کنسولی ارائه کند که مورد موافقت دولت آلمان قرار نگرفته است.

منابع پیش از این گفته بودنددولت آلمان به سفارت افغانستان در برلین و کنسولگری این کشور در بُن تا هفته آینده مهلت داده تا با طالبان تعامل کنند و یا این نمایندگی‌ها را تعطیل نمایند.

به گفته منابع، هدف از این فشارها فراهم کردن زمینه اخراج پناهجویان افغانستانی است که درخواست پناهندگی‌شان در آلمان رد شده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه طالبان، سفارت‌های افغانستان در اسپانیا، هلند، بلغارستان و جمهوری چک و نیز کنسولگری افغانستان در مونیخ آلمان در هماهنگی با این وزارت کار می‌کنند‌ و خدمات کنسولی و سایر اسناد آن‌ها قابل پذیرش کابل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار