امام جمعه موقت تهران گفت: در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری ایشان ۱۳ توصیه داشتند که موفقیتشان در سایه عمل به رهنمود‌های رهبری است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در نمازجمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امام صادق (ع) گفت خدا با ولی نه با شعار و با تمام وجود خدا را باور داشتن و خدمت به مردم و سودرسانی به بندگان خدا که ان شالله این دو صفت را همه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: دو مناسبت است به پاس عرض ادب درنگ میکنم. دوشنبه ۱۹ شهریور سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران در بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۹ است. این مرحوم خدمات زیادی کرد و شیفته و بی قرار امام تا آخر عمر بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: رهبری قاطع امام خمینی را پذیرفته بود و می‌گفت از دوران طلبگی با امام آشنا هستم و سابقه نیکوی امام را به خوبی می‌دانم. او مخالفت با امام خمینی را به منزله مخالفت با اسلام می‌دانست و راز موفقیت رهبری ایشان را اجتهاد به روز و در صحنه می‌دانست و پیوند ایشان با مردم را می‌ستود. این تجلیل مرحوم آیت الله طالقانی از امام بود.

آیت‌الله طالقانی ابوذر زمان بود

وی ادامه داد: امام در تجلیل از آیت‌الله طالقانی گفت: شخصیتی همواره از زندانی به زندان دیگر در رفت و آمد بود و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت او به منزله حضرت ابوذر بود. زبان گویای، چون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده بود. او بازوی توانای اسلامی بود و در فکر و عمل در راه اسلام بود و انحراف به چپ و راست و تمایل به شرق و غرب نداشت. علت محبوبیت طالقانی نزد مردم عالم دنی بود. او مجاهد بزرگوار و عالم هوشیاری بود و از جوانی تا آخرین لظات در خدمت اسلام و کشور‌های اسلامی متحمل زحمات بود و از زحمات کناره گیری نکرد.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: سه شنبه ۲۰ شهریور سالروز شهادت آیت الله مدنی دومین شهد محراب در سال ۱۳۶۰ است. او به شاگردی امام افتخار میکرد و درس اخلاق امام را موثر میدانست. او اطاعت از امام را بر خود واجب می‌دانست و مردم را به پیروی از ایشان دعوت میکرد. ارادت بسیاری به امام داشت و هیچ گاه نظر خود را بر ایشان مقدم نکرد. 

وی افزود: امام در تجلیل از ایشان گفتند ایشان آدمی عادل عالمی متقی که در علم و عمل شایستگی داشت. معلم اخلاق و معنویات و از چهره‌های کم نظیری که در علم و تقوا و زهدو خودسازی بود. او حامی محرومان و سرمایه بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

توصیه‌های رهبری به دولت منشور ولایت است

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری ایشان ۱۳ توصیه داشتند که موفقیشتان در سایه عمل به رهنمود‌های رهبری است.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: پیشنهاد میدهم که یک دفتری مجموعه این دیدار‌ها یکجا به‌عنوان دستورعمل به‌عنوان منشور ولایت در عرصه ملک‌داری و حکمرانی جمع‌آوری کند و در خدمت مسئولان قرار دند که اینها تحفه است. اگر تحفه بی‌نظیر نگویم به آن کم‌نظیر میگویم. توصیه‌ها خیلی مهم بود و از مهمترین آنها پیوست عدالت در قوانین است.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند نه اینکه در کاغذ بنویسد بلکه در عمل عدالت را محقق کنید. فرمودند قوانین را ببینند و هر ماد‌های که فاصله طبقاتی را بیشتر میکند حذف کنید. نظام ما علوی است و افتخار می‌کنیم در سایه نظام علوی باشیم و عدالت روح نظام اسلامی در همه عرصه‌هاست. 

امام جمعه موقت تهران گفت: بچه‌های مردم بچه‌ها ما و مسئولان هستند. اینکه درس بخواند و دکترا بگیرند و کار نداشته باشد با عدالت سازگار نیست.

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط است

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: دیدن کشته شدن بیش از چهل هزار طفل و زنان بی‌گناه در غزه آدم را آتش می‌زند. 

وی تاکید کرد: جلادان روز‌های سختی در پیش رو دارند. تظاهراتی که در رژیم صهیونیستی برپا شده گویا آن است که این‌ها در سراشیبی هستند و بشارت می‌دهد که رژیم صهیونیستی به طرف نابودی پیش می‌رود.

امام جمعه موقت تهران گفت: ان‌شالله رهنمود امام خمینی (ره) مبنی براینکه اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، تحقق می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
کیف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
همش که باید به حرف کسی گوش داد پس ما خودمون عقل نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
احسنت
آخرین اخبار