فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از ارتقای سیستم‌های راداری و موشکی این نیرو در راستای تقویت توان دفاعی کشور خبر داد و گفت: در برابر هرگونه تهدید هوایی، آمادگی کاملی داریم.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق، از مواضع مختلف این منطقه بازدید و میزان آمادگی رزم و عملیاتی این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در این بازدید بر لزوم حفظ آمادگی رزمی و هوشیاری کارکنان در راستای دفاع از حریم آسمان کشور تأکید کرد و گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با استفاده از تجهیزات بروز و نیروی انسانی کارآمد، نقش مهمی در حراست از آسمان کشور ایفا می‌کند.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به اهمیت نقش پدافند هوایی در حفظ امنیت کشور و مقابله با تهدیدات هوایی دشمن، افزود: در راستای تقویت توان دفاعی کشور، نیروی پدافند هوایی اقدامات گسترده‌ای را در جهت ارتقای سیستم‌های راداری و موشکی خود انجام داده و برگزاری مانور‌های مشترک با سایر نیرو‌های مسلح نیز نشان از آمادگی کامل پدافند برای دفاع از آسمان کشور دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تجهیز نیرو‌های مسلح خود به پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی، به قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل شده است، تصریح کرد: این دستاورد بزرگ که حاصل سال‌ها تلاش متخصصان داخلی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه دفاعی است، به طور چشمگیری امنیت آسمان کشور را ارتقا بخشیده و باعث شده تا ایران در برابر هرگونه تهدید هوایی، آمادگی کاملی داشته باشد.

در ادامه، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از نزدیک در جریان روند عملیاتی سامانه‌های پدافندی مستقر در مواضع قرار گرفت.

امیر علیرضا صباحی‌فرد در این بازدید ضمن ابراز رضایت از آمادگی کارکنان پایور و وظیفه مواضع پدافندی شمال شرق، از زحمات مجدانه آنها قدردانی و بر تلاش هرچه بیشتر در راستای ارتقای آمادگی رزمی تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.