کره جنوبی بیش از ۲۶۰ بالون حامل زباله ارسال شده از مرز‌های شمالی را شناسایی و منهدم کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) امروز جمعه از افزایش پرتاب بالون‌های کره شمالی حامل زباله خبر داد که سومین روز متوالی از چنین فعالیت‌هایی است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که از پنجشنبه شب تا صبح جمعه، حدود ۲۶۰ بالون با ۱۴۰ بسته زباله در سئول و استان گیونگی Gyeonggi کشف شد. اقلام کشف شده بیشتر حاوی بطری‌های کاغذی و پلاستیکی بوده و هیچ گونه مواد مضری پیدا نشده است.

این پرتاب‌های بالن در اواخر ماه مه و در پاسخ به اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ که فراریان و فعالان کره جنوبی ارسال می‌کردند، آغاز شد. 

در همین حال، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه رسماً کیم یونگ هیون، رئیس سابق سرویس امنیت ریاست جمهوری را به عنوان وزیر دفاع جدید منصوب کرد.

کیم، یک ژنرال سه ستاره بازنشسته و از نزدیکان یون، جایگزین شین وون سیک خواهد شد که اکنون به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت می‌کند. قانونگذاران اپوزیسیون از کیم در مورد نقص‌های امنیتی، از جمله حوادث بالون کره شمالی و نفوذ پهپادها، سوال کردند.

در پاسخ، کیم متعهد به اتخاذ مواضع قوی علیه کره شمالی شد و اظهار داشت که در صورت لزوم همه گزینه‌های نظامی از جمله تسلیحات هسته‌ای بالقوه را در نظر خواهد گرفت.

مترجم: پورکند

برچسب ها: بالون ، زباله ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار