رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: تاکنون ۲۶۰ بنای عمومی ناایمن در استان شامل واحد‌های اداری، آموزشی، تجاری و درمانی شناسایی و به مالکان آنها اخطار داده شده است.

یاسر بیدی گفت: بیشتر این ساختمان‌ها عمومی هستند و از آن‌ها به عنوان فضا‌های آموزشی، اداری و تجاری استفاده می‌شود.

او گفت: ساختمان‌های ناایمن به سه دسته تقسیم می‌شوند که نوع اول و دوم آن با برخی اقدامات از جمله استحکام سازی، ایمن می‌شوند، اما نوع سوم به غیر از تخریب راه دیگری ندارند و در صورت تشخیص از سوی کارشناسان، به طور حتم باید تخریب شوند.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: دولت نگرانی جامعه در رابطه با ساختمان‌های ناایمن را درک و به این موضوع ورود کرده است و اداره کل راه و شهرسازی در کنار مدیریت بحران استان تلاش دارد تا مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

بیدی افزود: کارگروه ساختمان‌های ناایمن سال گذشته در استان همدان تشکیل شد که پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مشخصات آن برای ترتیب اثر در سامانه مربوط ثبت خواهد شد.

بیدی گفت: تاکنون نزدیک به ۲۶۰ ساختمان ناایمن شامل مدارس دولتی و غیر دولتی فرسوده، بیمارستان، اماکن تجاری و اداری شناسایی شده و به شهرداری و اداره آموزش و پروش استان جهت صدور اخطار و پیگیری معرفی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.