شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از وضعیت شغلی و رابطه استخدامی رانندگان استیجاری شرکت نفت گلایه کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

بخشی از کارکنان برخی از دستگاه‌های اجرایی را رانندگان استیجاری تشکیل می‌دهند رابطه استخدامی رانندگان استیجاری به صورت قراردادی است و تبدیل وضعیت آنها بلاتکلیف مانده است.

شهروند خبرنگار ما که یکی از رانندگان استیجاری شرکت نفت است با ارسال پیام وضعیت استخدام و دریافت حقوق و مزایا و بیمه را شرح داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار 

من راننده خودروی استیجاری در شرکت نفت هستم. دارای مشکلاتی از قبیل موارد ذیل هستیم و درخواست رسیدگی داریم.

۱- عدم امنیت شغلی، چون در قراردادی که نوشته شده و آماده شده قید شده که هر زمان و هر لحظه که شرکت صلاح بداند خوردو اخراج شده و کسی حق اعتراض ندارد حتی اگر شخص ۲۹ سال تمام اونجا کارکرد داشته باشه.  
۲- راننده ماشین هیچ حقوقی دریافت نمی‌کند، چون اظهار میکنند که قرارداد با ماشین بسته شده پس راننده هیچ حق و حقوقی ندارد.  
۳- راننده خوردو از حق دریافت عیدی، پاداش، سنوات، اضافه کاری، بیمه تکمیلی، لباس کار، محروم بوده و هر کجا اعتراضی شده و نامه به ریاست جمهوری وقت (رئیسی) نوشته شده ولی جوابی دریافت نکردیم و دستمون کوتاه ماند.
۴- راننده از داشتن بیمه توسط پیمانکار محروم است و بیمه‌ای که الان پیمانکار واسه ما رد میکند تمام پول آن را ۳۰ درصد حق بیمه را از حقوق واریزی ما کم کرده و در صورت اعتراض همین را هم کنسل میکند.
۵- ماشین‌های استیجاری باید تمام استاندارد‌های شرکت را رعایت کنند مثلا هر ماه روز مشخصی هر خودرو استیجاری باید به معاینه فنی شرکت مراجعه و توسط بازرس معاینه و اگر نقصی داشته باشد باید ظرف مدت کمی اصلاح تا دوباره بکار گمارده شود در غیر این صورت بابت تاخیر در تعمیر یا اصلاح خورد و از حقوق شخص کم میشود در صورتی که حق و حقوق راننده با هیچ استانداردی مطابق نیست
۶- حقوق دارندگان ماشین‌های استیجاری با تاخیر یک ماهه پرداخت می‌شود مثلا حقوق برج مرداد ماه را مهرماه پرداخت می‌شود
۷- راننده حتی یک روز مرخصی در سال ندارد و تمام وقت باید مشغول کار باشد مثلا ۱۲ ساعته باید ۷ صبح تا ۷ عصر کار کند تمام طول هفته و ماه و سال
۸- در قبال ۱۲ ساعت کارکرد روزانه حتی یک ساعت اضافه کاری در ماه و حتی سال داده نمی‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار