مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: یک و هشت دهم میلیارد یورو برای احداث بخش دوم فاز ۲ پالایشگاه آبادان اختصاص و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حکیم قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: با عملکرد خوب پالایشگاه آبادان در سال ۱۴۰۲، زمینه تامین مالی بخش دوم فاز ۲ محقق و با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی منابع مالی احداث بخش دوم فاز ۲ را در بودجه سنواتی سال ۱۴۰۳ گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ ماه آینده طرح توسعه بخش دوم فاز ۲ پالایشگاه آبادان آغاز خواهد شد افزود: برای کل طرح یک و هشت دهم میلیارد یورو در نظر گرفته شده که باید در مدت سه سال و نیم به سرانجام برسد که طبق قانون برنامه امسال ۴۷۰ میلیون یورو جذب خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: اجرایی شدن بخش دوم فاز ۲ پالایشگاه آبادان، باعث امیدآفرینی در منطقه و با فراهم شدن زمینه اشتغال بومی، بازار بزرگی برای شرکت‌های بزرگ ایرانی فراهم خواهد کرد.

قیم بیان کرد: کار‌های مقدماتی آغاز این طرح انجام شده و به زودی و پس از عقد قرارداد‌های لازم شاهد شروع عملیات اجرای این طرح بزرگ خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ هزار بشکه در روز به تولید پالایشگاه آبادان اضافه شد گفت: امسال نیز افزایش ظرفیت تولید در پالایشگاه آبادان ادامه خواهد داشت و از ابتدای سال برنامه افزایش ۵۰۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشگاه آبادان را در برنامه داشتیم.

قیم میانگین تولید بنزین در سال گذشته را ۴۲۰ هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: با این افزایش تولید توانستیم حدود ۲ و نیم میلیارد لیتر بنزین مازاد بر برنامه را در پالایشگاه آبادان تولید کنیم که در تراز انرژی کشور تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید
تولید ۱۴ میلیون لیتری فرآورده نفتی با بهره‌برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان
کاهش خام فروشی در پالایشگاه آبادان از هدف تا عمل
مدیرعامل پالایشگاه آبادان بیان کرد: همچنین در سال گذشته حدود ۲ میلیارد لیتر گازوئیل در پالایشگاه آبادان تولید شد و در برنامه است که امسال تولید حدود ۴۰ درصد افزایش یابد.

قیم بیان کرد: با مصوب شدن برنامه‌های مسئولیت اجتماعی پالایشگاه و اخذ مجوز‌های داده شده در ادامه پروژه‌های فعلی سطح شهر از جمله ساماندهی ورودی‌های شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به توسعه و تجهیز مراکز درمانی شهر اختصاص داده شد و احداث پارک‌های جدید در سطح شهر با همکاری شهرداری آبادان نیز در برنامه‌های پالایشگاه آبادان در سال جاری است.

وی افزود: همچنین هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح شهر اختصاص یافت تا با همراهی شهرداری اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.