مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر پنج روش عملیاتی برای اطلاع از رسیدن زمان اتوبوس به ایستگاه در دسترس شهروندان است.

علی نیک با بیان اینکه سامانه رسیدن اتوبوس به ایستگاه سامانه جدیدی است که مردم می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند، اظهار کرد: این اطلاعات به پنج روش که در آینده یک روش جدید نیز اضافه می‌شود به دست مردم می‌رسد.

وی افزود: روز راه اندازی این سامانه برخی اعتقاد داشتند اگر این سامانه ایجاد شود مردم مطلع می‌شوند تعداد اتوبوس‌ها کم است، اما عقیده سازمان این بود که اگر مردم حتی بدانند تعداد اتوبوس کم است برنامه خودشان را با همان تعداد تنظیم می‌کنند و دیگر وقتشان از دست نمی‌رود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه و مشکلات خودروسازان امکان واردات یا ساخت اتوبوس شهری کم است و این در همه شهر‌های کشور وجود دارد، اما می‌توان با این تعداد موجود نیز یک شبکه منظم اتوبوسرانی ایجاد کرد که مردم کمترین آسیب را ببینند.

نیک با اشاره به استفاده از فناوری برای بهینه کردن استفاده از ناوگان موجود در قم افزود: روش‌های اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه با توجه به امکانات مختلف در دست شهروندان طراحی و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه یکی این روش‌ها شامل QR نصب شده روی تمامی ایستگاه‌ها است، گفت: استفاده از تلفن گویا، کد USSD که روی تابلو‌های ایستگاه‌ها است، استفاده از اپلیکیشن نشان و استفاده از سامانه قمیار و پورتال شهرداری قم از جمله روش‌های اطلاع از زمان رسیدن به ایستگاه اتوبوس است و روش ششمی نیز در حال طراحی است که به زودی اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار