نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن رد دستیابی به یک توافق آتش‌بس درباره غزه، ادعا‌های جدیدی در خصوص گفتگو‌های جاری مطرح کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت که گزارش‌های مربوط به دستیابی به یک توافق آتش‌بس و تبادل اسرا «روایتی نادرست» است. 

به گزارش الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به طور گسترده در سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن به عنوان مسئول اصلی عدم حصول توافق آتش‌بس شناخته می‌شود مدعی شد که مذاکره‌کنندگان صهیونیست با چند توافق موافقت کرده‌اند، اما مقامات حماس با آن موافق نیستند. وی در ادامه اذعان کرد که همچنان خواستار حفظ حضور نظامی صهیونیست‌ها در کریدور فیلادلفی است. 

کریدور فیلادلفی که بین مرز غزه و مصر قرار دارد و گذرگاه حیاتی «رفح» نیز بخشی از آن است، یکی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در مذاکرات بوده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه مه و در حالی که دستیابی به توافق ممکن شده بود، حفظ حضور نظامی در این کریدور را به عنوان یک شرط جدید در مذاکرات مطرح کرد. حماس که از ابتدا تاکید کرده بود هرگونه توافق باید شامل خروج «کامل» اشغالگران از نوار غزه باشد، با شرط جدید مخالفت کرده و می‌گوید میانجیگران باید رژیم را وادار کنند که به چارچوب تعیین شده پایبند باشد. 

نتانیاهو از سوی مقامات و رسانه‌های صهیونیستی نیز به عنوان عامل اصلی عدم دستیابی به توافق در نظر گرفته می‌شود و در هفته‌ای که گذشت، سرزمین‌های اشغالی شاهد چندین تظاهرات چندهزار نفری علیه او بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار