رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بخش کشاورزی استان در سطح کشور جایگاه مطلوبی دارد که از جمله آن می‌توان به رتبه ششم در تولید گوشت ماهیان خاویاری اشاره کرد.

محمدرضا حاجی‌رضا،رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم  اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی قم، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را بر اساس برنامه‌ای منسجم دنبال می‌کنیم، البته در این خصوص مسائل مختلفی همچون محل قرار گرفتن گلخانه و همچنین وضعیت منابع آبی در آن مکان بسیار مهم است.

وی افزود: ایجاد گلخانه‌های جدید در قم باید در مناطقی از استان باشد که آب‌وهوایی مناسب‌تری برای این کار دارد و همچنین در آن مکان منابع آبی لازم برای تامین آب مورد نیاز گیاهان کشت شده در گلخانه فراهم باشد؛ با این دلیل که گلخانه محیط قابل کنترل است و به آب کمتری نیاز دارد در هر مکانی اقدام به ایجاد آن نمی‌توان کرد.

حاجی‌رضا با تاکید بر این که توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اولویت مهم استان است، ادامه داد: در صورتی که سرمایه گذاران بتوانند بر اساس شرایط گفته شده اقدام به احداث گلخانه در قم نمایند، سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود از فعالیت آنان حمایت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بخش کشاورزی قم در زمینه‌های مختلف در سطح کشور دارای جایگاه مطلوبی است که از جمله آن می‌توان به رتبه ششم در تولید گوشت ماهیان خاویاری، رتبه هفتم تولید خاویار پرورشی، رتبه دهم ماهیان زینتی، رتبه سوم در تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ، رتبه سوم تولید توت و رتبه‌های ملی دیگر در تولید سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: همچنین ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار کرد: میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است. بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار