سفیر بلغارستان در ایران گفت: خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک زمینه‌ساز تحقق منافع مشترک ۲ شهر است

 سفیر بلغارستان در ایران گفت: انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین کاشان و «کازانلاک» زمینه‌ساز تحقق منافع مشترک این ۲ شهر تاریخی در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، گردشگری و اقتصادی است.


«نیکولینا استفانووا کونوا» سفیر بلغارستان اضافه کرد: این قرارداد بر مبنای اشتراکات ۲ شهر تاریخی و مهم کاشان و کازانلاک در دستور کار مسئولان آنها قرار گرفت و به امضا رسید.

وی با اشاره به پیشینه غنی تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کاشان اظهار کرد: این شهر علاوه بر گذشته پرافتخاری که دارد اکنون در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گل محمدی و فرش یکی از قطب‌های برجسته جهان است.

سفیر بلغارستان در ایران، آثار تاریخی کاشان را نشان دهنده شکوه و عظمت تمدن و هنر در این شهر دانست و افزود: کازانلاک نیز از این حیث شهری زیبا و تاریخی محسوب می‌‎شود که باید با استفاده از تجربه‌های مشترک، این ظرفیت عظیم بیش از پیش معرفی شود.

سیدهادی مسعودی علوی مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان نیز در این زمینه گفت: بلغارستان دروازه ورودی کشور‌های اتحادیه اروپا است که توافقات صورت گرفته بین این ۲ شهر و اجرایی شدن آن، می‌تواند دستاورد‌های مناسبی برای کاشان و کشورمان داشته باشد.

خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک زمینه‌ساز تحقق منافع مشترک ۲ شهر است

پایگاه اطلاع‌رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان اعلام کرد: این اتفاق مهم مورد توجه رسانه‌های ملی و محلی بلغارستان قرار گرفت؛ امضای این قرارداد سرآغاز یک رابطه و همکاری بلند مدت بین ۲ شهر خواهد بود، در این سفر طیف گسترده‌ای از همکاری‌های فرهنگی، دانشگاهی، تجاری، شهری و گردشگری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شهردار کاشان روز یکشنبه ۱۱ شهریور جاری به دعوت «گالینا استویانوا» شهردار کازانلاک و با حضور علیرضا ایروش سفیر ایران در بلغارستان در مراسمی یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین ۲ شهر را امضا کرد.

کاشان و کازانلاک هر دو از شهر‌های مهم و بزرگ تولید گل رز در جهان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.