رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از تشدید نظارت بر مراکز خرید محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی و گوجه فرنگی در استان خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تشدید نظارت بر مراکز جمع‌آوری محصولات کشاورزی در مناطق مختلف استان به ویژه سیب صنعتی و گوجه فرنگی به منظور رعایت استاندارد‌های بهداشتی و جلوگیری از ورود محصولات ناسالم ضروری است.

خسرو شهبازی ادامه داد: در فصل برداشت سیب درختی و گوجه فرنگی، مراکز متعددی در سطح استان برای جمع آوریو خرید محصولات کشاورزی برپا می‌شوند تا سیب‌های زیر درختی، گوجه فرنگی و سایر محصولات کشاورزی به صورت بهداشتی خریداری کرده و برای تولید کنسانتره و آب‌میوه به کارخانجات ارائه دهند. 

این مقام مسئول می گوید: این مراکز نقش مهمی در حمایت از کشاورزان دارند، چرا که با خرید سیب‌های درجه دو و زیر درختی، از هدر رفت محصولات جلوگیری کرده و به افزایش درآمد باغداران کمک می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: نزدیک به چهل مرکز خرید و جمع آوری در مناطق مختلف استان در نظر گرفته است که حدود یک میلیونو دویست هزار تن سیب زیر درختی یا صنعتی و گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری کرده و به کارخانجات تولید کنسانتره و آب میوه تحویا خواهن داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.