مینی کامپیوتر جدید ایسوس که به پردازنده سری لونارلیک اینتل مجهز است، از کلید اختصاصی برای دسترسی به دستیار کوپایلوت مایکروسافت بهره می‌برد.

اینتل در کنار معرفی از لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به پردازنده سری لونارلیک اینتل، از یک مینی کامپیوتر با تراشه Core Ultra ۲۰۰V رونمایی کرده است که از کلید اختصاصی برای دسترسی سریع و آسان به هوش مصنوعی کوپایلوت بهره می‌برد.

مشخصات مینی کامپیوتر جدید ایسوس

پس از واگذاری برند NUC از سوی اینتل به ایسوس، این شرکت همواره سعی داشته است تا سری قدیمی از مینی کامپیوتر‌ها را با امکانات و قابلیت‌های جدید به‌روز کند. جدیدترین محصول ایسوس، از پردازنده تازه‌وارد لونارلیک اینتل استفاده می‌کند که قدرت مناسبی در زمینه پردازش‌های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین یک کلید اختصاصی برای دسترسی سریع‌تر به دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت هم روی بدنه دستگاه قرار دارد که کاربر با فشردن آن، می‌تواند مستقیماً از ویژگی‌های کوپایلوت استفاده کند.

در قلب مینی کامپیوتر جدید ایسوس شاهد حضور پردازنده Core Ultra ۹، ۲۸۸V هستیم که یکی از قدرتمندترین تراشه‌های سری لونارلیک محسوب‌می‌شود. این پردازنده مجموعاً ۸ هسته پردازشی را درون خود جای داده است که ترکیب ۴ هسته کم‌مصرف و ۴ هسته قدرتمند را شامل می‌شود. واحد گرافیکی یکپارچه Xe۲ با ۸ هسته روی فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز نیز وظیفه تأمین قدرت گرافیکی دستگاه را برعهده دارد. حافظه کش پردازنده هم ۱۲ مگابایت است و حداکثر توان مصرفی آن هم به ۳۳ وات می‌رسد.

از دیگر مشخصات مینی کامپیوتر جدید ایسوس می‌توان به حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR۵x اشاره کرد که سرعت ۸۵۳۳ مگاترنسفر بر ثانیه را دارد. خریداران می‌توانند در بهترین پیکربندی از ۲ ترابایت حافظه داخلی از نوع NVMe SSD نسل ۴ بهره ببرند. وای‌فای نسخه ۷ و بلوتوث ۵.۴ از فناوری‌های ارتباط بی‌سیم دستگاه هستند. همچنین روی بدنه شاهد حضور پورت شبکه گیگابیتی، چند پورت USB-A در کنار پورت تاندربولت ۴، پورت HDMI و دیسپلی پورت ۲.۱ هستیم. منبع تغذیه ۱۲۰ وات مستقل هم برای تأمین انرژی دستگاه درون جعبه محصول قرار خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که حضور کلید اختصاصی برای دستیار هوش مصنوعی کمی جنبه تبلیغاتی داشته‌باشد؛ زیرا با استفاده از میانبر‌های کیبورد می‌توان به آسانی اقدام به اجرای کوپایلوت کرد و فشردن کلید قرار گرفته روی بدنه کمی غیرمنطقی خواهد بود. ایسوس اعلام کرده است که محصول جدیدش همراه با نسخه هوم یا پرو ویندوز ۱۱ عرضه می‌شود و مایکروسافت هم در اواخر سال جاری میلادی اقدام به انتشار آپدیت تازه برای دستگاه‌های کوپایلوت پلاس مجهز به پردازنده‌های لونارلیک خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: ایسوس ، هوش مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار