همه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای بر طرف کردن نیاز‌ها به مشاغل متنوع حتی پر خطر احتیاج داریم که با استفاده از آن بتوانیم به آن چه که می‌خواهیم برسیم.

شاید رئیسی داشته باشید که روزهای تعطیل هم به شما کار می‌دهد یا شاید بیش از هشت ساعت در روز پشت میزتان می‌نشینید و کمردرد گرفته‌اید. همه این‌ها دلایل موجهی برای گله کردن هستند اما احتمالاً بعد از شناختن مشاغل زیر کمی بیشتر قدر موقعیت خودتان را می‌دانید. در ادامه برخی از خطرناک‌ترین مشاغل و چندش‌آورترین آنها را مرور می‌کنیم.

۱. جوشکاری زیر آب

جوشکاری به خودی خود چالش برانگیز است اما وقتی زیر آب انجام می‌شود علاوه بر مشکلات معمول باید به ابر حبابی که به خاطر پوشیدن ماسک تولید می‌شود و فشار آب عادت کنید.

جوشکاری زیر آب

جوشکاران زیر آب مسئول تعمیر سازه‌های مهم از جمله خطوط لوله، سکوهای حفاری نفت در دریا، کشتی‌ها، سدها و تاسیسات انرژی هسته‌ای هستند.

۲. رانندگی کامیون

سختی‌های این شغل اغلب دست‌کم گرفته می‌شود اما شغل رانندگان کامیون بسیار دشوار است. رانندگی وسایل نقلیه سنگین با وزن حدود ۴۰ تن، ساعت‌های بی‌پایان رانندگی و بی‌خوابی از سختی‌های این شغل است. به‌علاوه رانندگان کامیون اغلب هدف سارقان و بزهکاران قرار می‌گیرند.

۳. پیک موتوری

پیک موتوری

کسانی که غذا یا بسته‌بندی‌ها را برای شما جابه‌جا می‌کنند دائما در خیابان و جاده‌ها در معرض خطر هستند. چه به دلیل هدف قرار گرفتن توسط سارقان و چه تعجیل اغلب رانندگان و تصادف.

۴. بازیافت زباله‌های الکترونیکی

سرب، کادمیوم، کروم، پیشگیر‌های برمی شعله (BFR) و بی‌فنیل‌های پلی کلره (PCB) تنها برخی از مواد شیمیایی سمی مورد استفاده در وسایل الکترونیکی هستند که افراد شاغل در این کار روزانه در معرض آن قرار می‌گیرند.

این حرفه در زمره مشاغلی است که بیشترین آسیب را به سلامت انسان وارد می‌کنند.

۵. ماهیگری حرفه‌ای

ماهیگری حرفه‌ای

تمام انواع ماهیگیریِ حرفه‌ای خطرناکند. ماهیگیران در شرایط آب و هوایی سخت ازجمله کولاک و طوفان‌های شدید با ماشین‌آلات سنگین و اغلب کم‌خوابی کار می‌کنند.

اکثر مرگ‌و‌میرها در این حرفه در پی سرمازدگی یا غرق‌شدن اتفاق می‌افتد.

۶. رفتگری

این کارگران دائما در معرض خطر تصادف با ماشین‌ هستند. آنها همچنین اغلب قبل از طلوع آفتاب کار می‌کنند تا بقیه ما بتوانیم در طول روز از خیابان‌های تمیز لذت ببریم، به این معنی که احتمال سرقت یا حمله به آنها بیشتر است.

۷. بام‌سازی

بام‌سازی

سقوط و آفتاب‌سوختگی از عوارض آشکار این شغل است، اما آیا می‌دانستید که افرادی که روی سقف کار می‌کنند با خطر برق‌گرفتگی، قرار گرفتن در معرض خطرات شیمیایی و گرمازدگی نیز مواجه هستند؟

۸. پاکسازی سرویس بهداشتی عمومی

اگر تا به حال پایتان را داخل توالت‌های عمومی یا کانکس‌ سرویس بهداشتی سیار گذاشته باشید می‌دانید که این کار چقدر می‌تواند منزجرکننده باشند. حالا فرض کنید که بخواهید این کثافات را با هر وسیله‌ای تمیز کنید.

۹. کفن‌پیچی

کفن‌پیچی

کسانی که این شغل را دارند هر روز با مرگ رو در رو می‌شوند. آنها مجبورند به‌طور مداوم با اعضای خانواده فرد فوت‌شده و ناراحتی‌های آنها نیز برخورد داشته باشند.

۱۰. تکنیسین پزشکی قانونی

این افراد شواهد فیزیکی را از صحنه‌های جرم و تصادف جمع‌‌‌‌‌‌‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند؛ کاری که اغلب ناراحت‌کننده است. آنها همچنین در معرض طیف گسترده‌ای از خطرات ازجمله مایعات بدن، مواد شیمیایی و سلاح‌ها قرار می‌گیرند.

۱۱. کار در معدن

کار در معدن

استخراج معادن در طول قرن‌ها باعث ایجاد مسائل بسیاری از جمله مسائل سیاسی شده است. قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و گازها می‌تواند باعث بیماری شدید ریوی و سایر نگرانی‌های سلامتی شود.

۱۲. شیشه‌پاک‌کنی در ارتفاع

افرادی که این کار در ارتفاع را انجام می‌دهند گاهاً باید تا ارتفاعات باورنکردنی بالا بروند تا شیشه‌های ساختمان‌ها را تمیز کنند. کاری که می‌تواند به‌طور بالقوه خطرناک باشد.

۱۳. چوب‌بری

چوب‌بری

این کار را «مرگبارترین حرفه در آمریکا» است و  از هر ۱۰۰ هزار کارمند چوب‌بری سالانه ۹۱ نفر جان خود را از دست می‌دهند. این نرخ احتمالاً در کشورهای با مقررات ایمنی کمتر، بالاتر است.

چوب‌برها باید حین انجام این کار خطرناک نگران افتادن درختان یا ماشین‌های سنگین روی خود باشند.  

منبع: روزیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار