شهردار قم گفت: همزمان با آغاز ماه پر خیر و برکت ربیع‌ الاول، اجرای ویژه برنامه‌های نشاط شهروندی به ویژه برای خانواده‌ها در مناطق مختلف شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

سیدمرتضی سقائیان نژاد اظهار کرد: ماه پر خیر و برکت ربیع‌الاول آغاز شده و اکنون وقت آن است که در این بهار به یُمن رسیدن دوباره ایام شادی اهل بیت (ع) سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.

وی با بیان اینکه در این ایام شهر قم به جلوه گاهی از شور و شعور حسینی تبدیل شد، افزود: مردم قم همچون گذشته در عزای سالار شهیدان سرآمد بوده و با برپایی این عزاداری‌ها همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امری بزرگ را رقم زدند.

شهردار قم با تاکید بر لزوم توجه به شادی و نشاط اجتماعی پس از ایام عزاداری و اندوه اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز ماه پر خیر و برکت ربیع‌الاول، اجرای ویژه برنامه‌های نشاط شهروندی به ویژه برای خانواده‌ها در مناطق مختلف شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: کارگروه‌ها و کمیته‌های اجرایی قم با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با توجه به ایام میلاد پیامبر مهربانی (ص) و امام صادق (ع)، آغاز امامت و ولایت امام عصر (عج)، سالروز ورود پر‎خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم، روز قم و دیگر مناسبت‌های ارزشمند در این ماه، اجرای برنامه‌ها و مسابقات شاد و مفرح برای شهروندان در سطح مناطق به ویژه در بوستان‌های سطح شهر را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی لزوم گرامیداشت روز قم و معرفی و اشاره به ظرفیت‌های ظرفیت‌های اختصاصی آن در ابعاد ملی و بین‌المللی این شهر تأکید کرد و ادامه داد: نیاز است در سطح ملی برای همسان‌سازی توان و تعهد قم، تدابیری اتخاذ شود.

شهردار قم گفت: لازم است با همفکری، همدلی و همکاری در استان نسبت به تجمیع و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود از جمله حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب التکریم، حوزه‌های علمیه، مراجع معظم تقلید، مفاخر و ستارگان مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و سیاسی، جلوه‌های انقلابی این شهر مقدس، ۶۰۰۰ شهید والامقام، جانبازان و ایثارگران، مردم آگاه، فهیم و بصیر این سرزمین آسمانی، حضور میلیون‌ها زائر، تمدن هفت هزار ساله قم، ظرفیت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی و بین‌المللی قم و بسیاری امور دیگر اهتمام لازم به عمل آید.

سقائیان‌نژاد افزود: سمت و سوی تلاش‌های فرهنگی مدیریت شهری، برنامه‌ریزی مجدانه در راستای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است و خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار