توزیع واکسن آنفلوآنزای چهارظرفیتی خارجی با نشان تجاری وَکسی‌گریپ در داروخانه‌های هرمزگان آغاز شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: توزیع واکسن هلندی چهارظرفیتی اینفلووَک و واکسن ایرانی فلوگارد از ۲۰ شهریور آغاز می‌شود.

حامد فلاح افزود: واکسن وَکسی‌گریپ با قیمت ۳۳۳ هزار و چهارصد تومان، واکسن اینفلووَک با قیمت ۳۹۲ هزار و ۹۳۰ تومان عرضه می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده گرانفروشی در خصوص عرضه واکسن در داروخانه ها، از طریق شماره تلفن ۱۹۰ در ساعات اداری و یا بصورت حضوری به اطلاع معاونت غذا و داروی استان رسانده شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تزریق واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید است.

حامد فلاح افزود: بهترین زمان تزریق واکسن از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان است و درصورت تزریق نکردن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

وی گفت: واکسن ایرانی فلوگارد نسبت به سایر واکسن‌های موجود، ۳۰ درصد اثربخشی بیشتر دارد و میزان آنتی‌ژن آن سه برابر بیشتر از سایر واکسن‌ها است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: کودکان ۶ ماه تا ۵ سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، افراد باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، افرادی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی BMI)) بالای ۴۰ در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا هستند.

فلاح توصیه کرد: در کودکان ۶ ماه تا ۹ سال که برای نخستین بار واکسن دریافت می‌کنند، ۲ دوز به فاصله حداقل ۴ هفته تزریق شود و در کودکان بالای ۹ سال و بزرگسالان تزریق یک دوز نیم میلی‌لیتری از واکسن کافی بنظر می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.