رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: مهاجرت زودهنگام بیش از ۲ هزار قطعه فلامینگو‌ به تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان آغاز شده است.

فاروق سلیمانی اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: امسال به دلیل شرایط آب و هوایی گرم فلامینگو‌ها زودتر از سال‌های پیش به تالاب کانی‌برازان این شهرستان مهاجرت کرده‌اند که تعداد آنها به ۲ هزار قطعه می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده هزار قطعه فلامینگو دیگر به این تالاب وارد شوند.

وی اضافه کرد: تغذیه و آب و هوای مناسب و امنیت بالای حیات وحش تالاب کانی‌برازان از جمله دلایلی است که پرندگان مهاجر این مکان را برای مهاجرت و جوجه‌آوری انتخاب می‌کنند و در حال حاضر در مجموع ۳۰ هزار قطعه انواع پرندگان در این تالاب سکنی گزیده‌اند.

سلیمانی همچنین تصریح کرد: فلامینگو‌ها تا اواخر مهرماه مهمان این تالاب هستند و پس از آن با سردشدن هوا به مناطق جنوبی مهاجرت خواهند کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در ادامه افزود: امسال با تخصیص حق‌آبه تالاب وضعیت آبی آن بسیار مناسب است و برای همین پرندگان زیادی به این تالاب مهاجرت کرده‌اند.

تالاب کانی‌برازان این شهرستان، نخستین سایت پرنده‌نگری کشور این روز‌ها میزبان فلامینگو‌های مهاجر است، پرندگانی که زودتر از موعد مقرر مهاجرت خود را به این تالاب آغاز کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.