استاد حوزه علمیه قم گفت: امام رضا (ع) در نامه‌ای به عبدالعظیم حسنی به محبین اهل بیت توصیه کرده است تا راه‌های نفوذی شیطان را که از چهار سو به آنها حربه می‌کند، به خودشان سد کنند.

حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی ظهر چهارشنبه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در حرم بانوی کرامت گفت: انسان باید محاسبه داشته باشد و امام رضا (ع) در این باره فرمودند هر کسی که محاسبه کند، برد کرده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انسان به برکت محاسبه نقاط ضعیف خود را می‌فهمد و به نقاط قوت اشراف پیدا می‌کند و انسان عاقل کسی است که نقاط ضعف را به قوت تبدیل کند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه بعد از محاسبه و پی بردن به نعمت‌های الهی انسان باید شکر گذار الهی باشد، ابراز کرد: انسان بعد از محاسبه به کار‌های خطا و گناهش پی می‌برد و می‌بیند که دستش خالی است، بنابراین برای جبران مافات و خسارت‌ها باید استغفار کند.

او ادامه داد: با استغفار، گناهان و خسارت‌ها ترمیم پیدا می‌کنند و ناهمواری‌های آینده هموار می‌شوند.

حجت الاسلام مؤمنی عنوان کرد: باید اهل محاسبه باشیم و بعد از دو ماه محرم و صفر فرصت بسیار عظیم است که بعد از دو ماه عزاداری ببینیم که کجا بوده و هستیم چراکه در مجالسی بودیم که حضرت سیدالشهدا (ع) و ملائکه شاهد وقایع بوده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نامه‌ای که به عبدالعظیم حسنی داشتند، گفت:‌ای عبدالعظیم حسنی به محبین من سلام من را برسان و این امر را به آنها ابلاغ کن.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: امام رضا (ع) در بخش دیگری فرمودند که به محبین من بگو که راه‌های نفوذی شیطان را که از چهار سو به آنها حربه می‌کند، به خودشان سد کنند.

استاد حوزه علمیه قم  تصریح کرد: انسان برای قرب الهی و معصومین باید گوش و چشم خود را با عنایت ویژه‌ای مطهر نگه دارد، چون بر قلب تأثیر می‌گذارد و از معصومین باید بخواهیم که ما را تطهیر بگردانند.

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: با امام رضا (ع) درد و دل کنیم و زیارتی تحت عنوان جوادیه از امام جواد (ع) نقل شده است که سه کلمه آن به چشم می‌خورد و اولین مورد این است که سلام بر امام رئوف کسی که فوق تصور مهربان است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: قسم‌های دیگر این زیارت نامه این است که سلام بر کسی که باعث شادی قلب می‌شود و گره از کار‌ها باز می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: امام رضا (ع) در توصیه به محبین خود به چند مطلب تاکید داشتند و آنها صدق در گفتار، ادای امانت و تطهیر روح است.

حجت الاسلام مؤمنی یادآورشد: این نظام، ولایت و رهبری امانت هستند و باید قدردان آنها باشیم و هیچ جای دنیا بیرق امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و حضرت زهرا (س) مثل ایران بلند نیست و این اوامر مرهون خون شهدا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار