مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اجرای مراسم سینه‌زنی مردم لار در سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیراز خبر داد و گفت: این اجرا با حضور ۳۲۰ نفر از عزاداران شهر لار انجام شد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی بعد از ۴ شب اجرا امشب به کار خود پایان می‌دهد، اظهار کرد: در این سوگواره اجرا‌های آیینی متفاوتی از سوگواری و مراسم عاشورایی استان‌های مختلف کشور برگزار شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

او افزود: یکی از اجرا‌های متفاوت آیین سوگواری مردم فارس مربوط به اجرای مراسم عزاداری شهرستان لارستان بود که به رسم سینه‌زنی محلات مختلف شهر لار اختصاص داشت.

ثابت اقلیدی گفت: در این اجرا بیش از ۳۲۰ نفر از عزاداران به صورت همزمان به سینه‌زنی و نوحه‌خوانی پرداختند و شور و حال عجیبی را به این سوگواره بین‌المللی دادند.

او افزود: در این سوگواره بین‌المللی ۲۴ گروه ایرانی و خارجی حضور داشتند و هر شب شاهد اجرای ۶ گروه بودیم و به‌طور متوسط ۲ اجرا مربوط به آیین‌های عزاداری مردم فارس بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در این سوگواره شاهد حضور عزادارانی از شهرستان‌های مختلف استان از جمله لار، شیراز، کازرون، نورآباد و استهبان بودیم.

در نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی آیین‌های عزاداری از کشور‌های آفریقایی و آسیایی، چون مالزی، هند، پاکستان و اندونزی و همچنین استان‌های فارس، خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان، یزد و هرمزگان حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.