به گفته سخنگوی کرملین دیدار‌های خارجی پوتین به دلیل حکم بازداشت دیوان بین‌المللی کیفری محدود نمی‌شوند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه گفت که حکم بازداشت دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) قادر به محدود کردن تماس حضوری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با شرکای بین‌المللی نیست.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «اکثریت کشور‌های جهان دیدگاه بسیار گسترده‌تری نسبت به چشم‌انداز همکاری بین‌المللی نسبت به کور‌های تعیین‌شده توسط دیوان بین‌المللی کیفری دارند».

رئیس جمهور روسیه این هفته از مغولستان بازدید کرد، کشوری که یکی از امضاکنندگان اساسنامه رم است که بر اساس آن موظف به دستگیری پوتین پس از حکم بازداشت صادر شده در سال گذشته است. گفته می‌شود که روسای جمهور دو کشور در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفتگو کردند.

پیشتر، معاون رئیس شورای امنیت روسیه قضات دادگاه بین‌المللی را تهدید کرد که در صورت دستگیری پوتین، جان آنها بی‌ارزش خواهد بود.
دیوان کیفری بین‌المللی در مارس ۲۰۲۳ قرار بازداشت برای پوتین صادر و وی را به اخراج کودکان و انتقال آنها از مناطق تحت کنترل اوکراین به فدراسیون روسیه متهم کرد.

مسکو، اما این اتهامات را مضحک خوانده و گفت خارج کردن غیرنظامیان از مناطق درگیر، جنایت جنگی نیست. روسیه و اوکراین عضوی از اساسنامه رم نیستند و دیوان کیفری بین‌الملل در این باره صلاحیتی ندارد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
ناپرهیزی پوتین،کار دستش می دهد.
آخرین اخبار