سردار کوثری با اشاره به اینکه همه رزمندگان به فرمان حضرت امام و رهبر معظم انقلاب پای انقلاب نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت‌های شهدا است.

سردارمحمد اسماعیل کوثری مشاور عالی فرمانده کل سپاه دربیست و هشتمین یادواره ۲۲ تن از شهدای گرانقدرروستای بنیز، باب دهوئیه وبهشت آباد بهاباد ضمن تسلیت ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، بااشاره به لزوم برگزاری یادواره شهدا بنابه سخن رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: برگزاری این یادواره‌ها ادامه راه شهدای عزیز هست و باید این‌چنین نشست‌ها و دورهمی‌ها باشد تا ذکر عزیزانی که باعث سربلندی و عزت و افتخار برای ما شدند، بازگو شود، چراکه آنها کارستان کردند و امیدوارم بتوانیم راهشان را ادامه بدهیم.

وی با تاکید بر تبدیل حرف به عمل توسط بزرگان تصریح کرد: بسیاری از بزرگان در صدر اسلام و حال حاضر، ادعای بسیار زیاد داشتند، اما آنچنان شد که از مسیر الی‌الله خود فقط بخاطر دنیاخواهی منحرف شدند بنابراین ما باید به این مسائل دقت کنیم که شهدا اگر به امام لبیک گفتند برای این بود که کلام خدا را در جامعه پیاده کنند و اگر در نبود امکانات درمقابل دشمن صف‌آرایی کردند به این دلیل بود که الگوی آنان حضرت اباعبدالله (ع) بود و دیدند که یاران امام پیروز شدند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه، ولایت و مردم ولایت‌مدار را ۲ عامل ماندگاری نظام از ابتدا تاکنون دانست و اظهارداشت: هرکدام از این ۲ عامل را که کنار بگذاریم، باید بدانیم که کار تمام است و مردم بدون رهبر نمی‌دانند به کدام سو بروند؛ اینجاست رزمندگان ما که اکثرآنان نوجوان ودانش آموز بودند در آن مقطع داوطلبانه آمدند و درمقابل دشمنان ایستادند.

وی با اشاره به احساس ادای دین شهدا نسبت به اسلام افزود: شهیدان مسؤولیت پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان کمتر از شهادت نیست.

جانشین لشکر ۲۷ محمد رسول الله گفت: موفقیت‌های امروز کشور در سایه این جانفشانی‌ها حاصل شده است و امنیت، آرامش، نظم و اقتدار کشور را مرهون خون پاک شهدا و رشادت‌های ایثارگران هستیم.

همچنین سردارکوثری دربخشی ازسخنان خود یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی راگرامی داشت وافزود:حاج قاسم تمام هستی خود را برای این ملت و برای احیای دین خدا و پیشرفت کشور فدا کرد. در آخر هم به آنچه می‌خواست، رسید. ما باید راه او را صادقانه ادامه دهیم و باعث شویم با اعمال خود روح این شهیدان شاد شود و همچنین باعث شادی دل مقام معظم رهبری و مردم شویم.

وی با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مدیون رشادت‌های شهدا هستیم ادامه داد: شهدا تمام وجود خود را در راه انقلاب و اسلام به میدان آوردند و خادمی این عزیزان بزرگترین افتخار برای ماست.

سردار کوثری بااشاره به نگاه مقام معظم رهبری به شهادت خاطرنشان کرد: در زمان جنگ دوتن از پسران مقام معظم رهبری در جبهه حضور داشتند که مدتی بود با خانواده تماس نگرفته بودند و ما از ایشان پیامی دریافت کردیم مبنی بر اینکه "اگر پسران من شهید یا زخمی بشودند، اشکالی ندارد، اما سعی کنید اسیر نشوند".

وی ادامه داد: چند سال بعد در پاسخ به سوال یکی از افراد دلیل این پیام را اینگونه بیان کردند که من در آن زمان رئیس جمهور بودم و اگر فرزندانم به شهادت می‌رسیدند یا جانباز می‌شدند ما هم افتخار می‌کردیم، اما درصورت اسیرشدنشان شناسایی می‌شدند و بخاطر آنان از من امتیاز می‌خواستند، اما من امتیازبده حتی بخاطر فرزندانم نبودم و قطعا مردم با دیدن چنین رهبری از شهادت نمی‌ترسند.

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان اسلام سیره امام حسین (ع) را در عمل پیاده کردند، گفت: شهدای گرانقدرما و رزمندگان اسلام با تأسی از امام حسین (ع) جان خود را فدای دین و میهن اسلامی کردند و این باعث نافرجامی فتنه‌های دشمنان در طول این ۴۳ سال شده است.

همچنین دراین مراسم حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) وعرض خیرمقدم به شرکت کنندگان این یادواره خواستارادامه دهنده راه شهدا شد.

بیست وهشتمین یادواره ۲۲ تن از شهدای روستا‌های بنیز، باب دهوئیه و بهشت آباد بهاباد یزد با سخنرانی سردارمحمد اسماعیل کوثری، امامان جمعه بافق وبهاباد، رئیس بنیاد حفط وآثاروارزش‌های دفاع مقدس  استان یزد، مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران استان، فرماندار، بخشداربخش آسفیچ و معاونین فرمانداروجمعی ازمسئولان استان وشهرستان‌های بافق و بهاباد درگلزار شهدای روستای بنیز برگزار شد.

اجرای گروه سرود نورولایت شهرستان بافق، مداحی با حضورمداح کشوری سید سعید نریمانی وپخش کلیب و روایت گری از دیگربرنامه‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.