رئیس شورای گیتری در دیدار با همتی، مشکل اساسی منطقه پشتکویبه را تامین آب عنوان کرد و گفت: انتقال آب از کوهبنان، تنها راه حل این مشکل است.

عبدالحسین همتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به اتفاق معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، اعضای شورای اداری شهرستان و رئیس شورای شهرستان ضمن حضور در مسجد روستای گیتری با دهیار، اعضای شورای گیتری و تعدادی از مردم منطقه دیدار حضوری داشت.

در این نشست صمیمی جواد اکبری رئیس شورای گیتری منطقه پشکوییه گفت: منطقه ۵۰ پارچه آبادی دارد، اما محروم‌ترین نقطه شهرستان کوهبنان است و  قبلا مشکل برق، جاده اصلی و آنتن دهی در برخی روستا‌ها حل شده است.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی تامین آب شرب سالم و کشاورزی برای منطقه پشتکویبه است و انتقال آب از کوهبنان تنها راه حل مشکل است.

رئیس شورای روستای گیتری، خواستار گازرسانی به روستا‌های منطقه پشتکویبه به دلیل کوهستانی بودن و سرد بودن منطقه شد.

وی بیان داشت: مردم روستا مشکل سوخت خصوصا نفت سفید در فصول سرد دارند، از طرفی قبلا منطقه خانه بهداشت داشت، ولی با مرور زمان کم کم این خانه بهداشت تعطیل شده است که ضرورت دارد ماهیانه دکتر عمومی در منطقه حضور پیدا کند.

اکبری بیان داشت: تمام روستا‌ها در کنار رودخانه‌های فصلی هستند که رودخانه‌ها نیاز به لایه روبی دارند.

وی ادامه داد: جاده اصلی از کوهبنان تا مرز استان یزد بین روستا‌ها احداث شده است، اما محل عبور ماشین آلات سنگین که زغال سنگ حمل می‌کنند از این مسیر است و این جاده نیاز به مرمت دارد. 

رئیس شورای اسلامی گیتری افزود: فقط گیتری شورا و دهیاری دارد و جا دارد مابقی روستا‌ها شورا داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت احداث خانه عالم در روستا، تصریح کرد: ۴ روستای فاقد برق داریم که برای اتصال به شبکه سراسری برق جمعا به ۲ و نیم کیلومتر سیم کشی نیاز است.

اکبری بیان داشت: از نظر راه روستایی هم فقیر هستیم، در حالی که این منطقه با توجه به شرایط اقلیمی منطقه گردشگری است.

در این دیدار جمعی از اهالی روستا‌ها خواستار توجه به جاده روستای گردشگری عباس آباد، نصب دوربین امنیتی در ورودی و خروجی روستا‌های منطقه، توجه به روشنایی معابر، رفع مشکل آنتن دهی روستاها، اجرای طرح هادی روستای عباس آباد و... شدند.

برچسب ها: نماینده مجلس ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار